Etnik ve Siyasi Kimlikleşme ve Algılanan Tehdit Düzeyinin Suriyeli Mültecilere Yönelik Olumsuz Tutumlarla İlişkisi
The Relationship of Ethnic and Political Identification and Perceived Threat Level with Negative Attitudes towards Syrian Refugees
COVID-19 Salgınında Türkiye’de Stres, Yalnızlık ve Önlemlere Uyum: COVIDiSTRESS Küresel Çalışması Bulguları
Stress, Loneliness, and Compliance with Preventive Measures During the COVID-19 Pandemic in Turkey: Findings From the COVIDiSTRESS Global Survey
Korunma Altındaki Çocukların Gelişimlerinin Bakım Tiplerine ve Mizaç Özelliklerine Göre Karşılaştırılması
Language/Cognitive and Social/Self-Care Development of Preschool Children Under the Care of Social Services
Duygusal ve Çoklu Zekâ Ölçekleriyle Aslında Ne Ölçülüyor: Psikometrik Açıdan İncelenmesi
What Is Mainly Measured with Emotional and Multiple Intelligence Scales: A Psychometrically Investigation
Erkek Mahkumların Kendine Zarar Verme Davranışlarının İşlevini Yordamada Duygu Düzenleme Güçlüklerinin ve Başa Çıkma Tutumlarının Rolü
The Role Of Emotion Regulation Difficulties And Coping Attitudes In Predicting The Functions Of Non-Suicidal Self Injury Among Male Prisoners
Genel Popülâsyonda Obsesif Kompulsif Semptomların Yordayıcısı Olarak COVID-19 Stresi ve Bu İlişkide Duygu Düzenleme Güçlüğü, Obsesif İnançlar ve Tiksinmenin Aracı Rollerinin Değerlendirilmesi
Evaluation of COVID-19 Stress as a Predictor of Obsessive Compulsive Symptoms in the General Population and the Mediating Roles of Difficulty in Emotion Regulation, Obsessive Beliefs, and Disgust in This Relationship
Nitel Tercih Modellerine Dayalı Ampirik Bir Analiz: Türkiye’deki Bireylerin Mutluluk Düzeylerinin Belirleyicileri
An Empirical Analysis Based on Qualitative Response Models: Happiness Level Determinants of Individuals in Turkey
Yazılı Duygusal Dışavurum Paradigmasının Meme Kanseri Olan Kişilerin Depresyon, Anksiyete ve Psikolojik Katılık Düzeyleri Üzerindeki Etkisi
Examining the Written Emotional Expression Paradigm in terms of Depression, Anxiety and Psychological Rigidity in Breast Cancer Patients
Demans Tanısı Olan Bireylere Bakım Verenlere Yönelik Bilişsel Davranışçı Terapi Temelli Bir Müdahalenin Geliştirilmesi
Development of a Cognitive Behavioral Therapy-Based Intervention for Caregivers of Individuals with Dementia
Dengeli Benlik Yönelimleri ile Esenlik Arasındaki İlişkide Egosistem – Ekosistem Motivasyonlarının, Aşkınlığın, Özşefkatin ve Tükenmişliğin Rolü: Akademisyenler Üzerinde bir Model Sınaması
Relationship Between Balanced Self-Orientations and Well-Being of Academicians: The Roles of Egosystem-Ecosystem Motivations, Self-Transcendence, Self-Compassion, and Burnout
Ortak Öteki Suriyeli: Sosyal Kimlik ve Gerçekçi Çatışma Bağlamında Suriyeli Mülteci Temsili
The Common Other Syrian: Syrian Refugee Representations in the Context of Social Identity and Realistic Conflict
Algılanan İş Güvencesizliği ve İş Arama Davranışı: İş Doyumu, Duygusal Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyetinin Aracı Rol
Koronavirüs Pandemisinde Kaygının Yordayıcıları: Sağlık Çalışanları ve Diğer Meslek Gruplarının Karşılaştırılması
Özgül Öğrenme Güçlüğünün Kapsamlı Klinik Değerlendirilmesinin Önemi
Otobiyografik Bellek İşlevleri ile Gelecek Zaman Algısı Arasındaki İlişkide Zaman Yöneliminin Aracı Rolü
Ekonomik Güçlükler ile Evlilik Niteliği Arasındaki Bağlantıların Aile Stres Modeli Çerçevesinde İncelenmesi
Examining the Link Between Economic Hardship and Marital Quality in the Framework of the Family Stress Model
Psikodinamik Psikoterapide Duygular ve Belirtisel Değişim Boylamsal bir Çalışma
Emotions and Symptom Change in Psychodynamic Psychotherapy: A Longitudinal Study
Öz Tiksinme ile Psikolojik Belirtiler Arasındaki İlişkide Kendini Gizlemenin Aracı Rolü
The Mediating Role of Self-Concealment in the Relationship between Self-Disgust and Psychological Symptoms
“Anababalık Destek Programının” Anababalık Tutum ve Davranışları, Anababalık Yetkinliği ve Anababalık Stresi Üzerindeki Etkililiği
The Efficacy of “Parenting Support Program” on Parenting Attitudes and Behaviors, Parenting Efficacy and Parenting Stress
Evlilik: Sistemi Meşrulaştırma Kuramı Açısından Bir İnceleme
Marriage: An Examination in Terms of System Justification Theory
Koronavirüs (COVID-19) Salgınına Yönelik Örgütsel Önlemler ile Örgütsel Güven ve Duygusal Bağlılık Arasındaki İlişkilerde Nörotikliğin Rolü
Organizational Measures for the Coronavirus (COVID-19) Outbreak, Organizational Trust and Affective Commitment: The Moderating Role of Neuroticism
Yaklaşma Hızının Görsel Kontrolü: Optik Değişkenler, Kontrol Stratejileri ve Taşıt Dinamiklerinin Etkisi
Visually-Guided Braking: The Optical Variables, Control Strategies and the Effect of Vehicle Dynamics
Ergenlerde Olumsuz Tepkisellik Mizaç Boyutu ve Anne Kabul- Reddinin Yıkıcı Davranışlar Üzerine Etkisinin Farklılaşmış Hassasiyet Modeli Çerçevesinde İncelenmesi
Examination of the Effects Negative Reactivity and Maternal Acceptance-Rejection on Disruptive Behaviors within the scope of Differential Susceptibility Model among Adolescents
Çocuk Cinsel İstismarını Önlemede “Dersimiz: Güvenli İlişkiler” Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Evaluation of the Effectiveness of the “Our Lesson: Safe Relationships” Program in Preventing Child Sexual Abuse
Borderline Kişilik Özellikleri Çerçevesinde Aile Öngörülemezliği, Benlik Belirginliği ve Savunma Mekanizmalarının İncelenmesi
An Investigation of Family Unpredictability, Defense Mechanisms and Self-Concept Clarity in the Context of Borderline Personality Traits
Ergenlerde Bağlanma, Dürtüsellik ve Ana-Baba Aracılığının Problemli İnternet Kullanımına Etkisi
Problematic Internet Usage on Adolescents
Aracılık Modellerinin Analizinde Yeni Yaklaşım: Baron ve Kenny’nin Yöntemi Hâlâ Geçerli mi?
A New Approach for Mediation Analysis: Is Baron and Kenny’s Method Still Valid?
Minimal Grup Durumunda Kullanılan Stratejiler, Sosyal Normlar ve Öz Saygı
Distribution Strategies in Minimal Group Paradigm, Social Norms, and Self-Esteem
Çocuk İstismarı ve İhmalinin Ardından Dayanıklılık: Başa Çıkma Stratejilerinin Aracılık Etkisi
Resilience Following Child Abuse and Neglect: Mediating Role of Coping Strategies
Rekabetçi Mağduriyet Algısını Yordamada Gruplar Arası Arkadaşlıklar, Dış Grubun Bakış Açısını Alma ve İç Grupla Özdeşleşmenin Rolü
The Role of Cross-Group Friendships, Outgroup Perspective-Taking, and Ingroup Identification on Competitive Victimhood Beliefs
Gelişimsel Düzenleme Modellerinde Önerilen Süreçler ve İyilik Hali Arasındaki İlişkilerin Beliren Yetişkinlerde İncelenmesi
The Investigation of the Relationships between Developmental Regulation Processes and Well-being in Emerging Adulthood
Dindarlık ile Politik Güven Arasındaki İlişkide Yetkecilik ve Sistemi Meşrulaştırmanın Aracı Rolü
The Mediating Role of Authoritarianism and System Justification in the Relationship between Religiosity and Political Trust
Okulöncesi Çocuklarda Hazzı Erteleme Davranışının Cinsiyet ve Annelerin Ebeveynlik Tutumları Açısından İncelenmesi
Examination of Delay of Gratification of Preschool Children in Relation to Parenting Attitudes and Gender
Annelerin Çocuklarıyla Duygu İçerikli Konuşmaları: Annelerin Duygulara İlişkin İnançları ve Çocuğun Duygu Düzenleme Becerileri ile İlişkisi
Mother-Child Emotion Talk: Its Relation with Mothers’ Beliefs About Emotions and Emotion Regulation Skills of Children
Çocukların Haz Erteleme Etkinliğindeki Olumsuz Duyguları ve Özdenetim Becerileriyle İlişkili Anne Davranışları
Maternal Responses that Predict Children’s Negative Emotions and Self-Regulation in a Delay Task
Sosyal Kaygı Belirtilerini Azaltmaya Yönelik Birleştirilmiş Bilişsel Yanlılık Değişimleme Çalışması: Deneysel Bir Araştırma
Combined Cognitive Bias Modification for Social Anxiety Symptoms: A Randomized Controlled Trial
Editoryal Grup Dinamikleri Bağlamında Çatışma Çözümü ve Barış İnşası
Orta Öğretim Öğrencilerinde Barışın Sosyal Temsilleri
Social Representations of Peace among Secondary Education Students
İnsanlıktan Uzaklaştırmanın Barış Sürecini Destekleme Niyeti Üzerindeki Etkisi
The Effect of Infrahumanization on Support for Intergroup Peace Intentions
Sur’un Kamulaştırılması Üzerine Kimin Ne Söylediği Verilen Bilgiye Yönelik Değerlendirmeyi ve Kolektif Suçluluğu Etkiler mi?
Does “Who Says What Regarding the Expropriation of Sur” Has an Influence on the Evaluation of the Message and Collective Guilt?
Kürt Üniversite Öğrencilerinin Kimlik Yönetim Stratejileri ve Dış-Grup Tarafgirliğinin Kimlikle İlgili Eylem ve Hedeflerle İlişkileri: Açık ve Örtük Ölçümlerle Bir İnceleme
The Relationship Between Identity Management Strategies and Outgroup Favouritism of Kurdish University Students and Identity-Related Actions and Goals: A Study with Explicit and Implicit Measurements
Suriyeli Mültecilerden Algılanan Tehditte Kent Kimliği ve Değerlerin Rolü: Yerli Göçmen Perspektifi
The Role of City Identity and Values in Perceived Threat from Syrian Refugees: Internal Migrant Perspective
Travma ve Obsesif-Kompulsif Belirtiler: Dünyaya İlişkin Varsayımlar ve Obsesif İnanışların Rolü
Trauma and Obsessive-Compulsive Symptoms: The Role of Worldview Assumptions and Obsessive Beliefs
Yakın İlişkilerde Algılanan Duyarlılığın Yaş Farklılıkları ve Psikolojik Esenlik ile İlişkisi
Age Differences in Perceived Responsiveness in Close Relationships and Its Links to Psychological Well-Being
Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanım Düzeyi ve Motivasyonlarının Bilişsel Yetilerle İlişkisi
The Relationship between Information and The Level of Communication Technology Use, Motivations and Cognitive Abilities
Otobiyografik Hatırlamanın Duygu Düzenleme İşlevinin İncelenmesi
Emotion Regulation Function of Autobiographical Remembering
Türkiye’de Anne Bakım Verme Davranışlarındaki Farklılıklar ve Bu Farklılıkların Psikolojik Stresle İlişkisi: Bir Doğal Gözlem Çalışması
Naturally Occurring Variations in Maternal Caregiving in Turkey and Associations with Psychological Distress: An Observational Study
Ekonomik Güçlük, Eşler Arasındaki Çatışma ve Ergenlerin Problem Davranışları: Bir İzleme Çalışması
Economic Strain, Marital Conflict and Adolescent’s Problem Behaviors: A Follow-up Study
Yetişkinlerde Sağlık Kaygısı ile İlişkili Değişkenlerin Bilişsel Davranışçı Model Kapsamında İncelemesi
Examination of the Factors Related to Health Anxiety among Adults within the scope of Cognitive Behavioral Model
Tek-denekli Deneysel Araştırmalarda Etki Büyüklüğü Hesaplama: Örtüşmeyen Veriye Dayalı Yöntemlerin İncelenmesi
Effect Size Calculations in Single-Case Experimental Research Design: An Investigation of Nonoverlap Methods
Evli Çiftlerde Bağlanma Boyutları ile Evlilik Doyumu Arasındaki İlişkide Evlilik Gücünün Aracı Rolü
The Mediating Role of Marital Power on the Relationship between Attachment Dimensions and Marital Satisfaction among Married Couples
Öz Yeterlik ile Genel Not Ortalaması Arasındaki İlişkide Akademik Bütünleşme ve Zaman Yönetiminin Rolü
The Relationship between Self-efficacy and GPA: The Roles of Academic Engagement and Time Management
Olumlu Ebeveyn Davranışlarını Artırmaya Yönelik Video-Geri Bildirimli Müdahale Programının Anne Duyarlığı Üzerindeki Etkisinin Türkiye’de İncelenmesi
The Effects of Video-feedback Intervention to Promote Positive Parenting and Sensitive Discipline for Maternal Sensitivity in Turkey
Kim Ebeveyn? 12-Yaş Çocuklarının Ebeveynleşme Davranışlarını Yordayan Etkenler
Who is the Parent? Predictors of 12-year-olds’ Parentification Behaviors
Üniversite Öğrencilerinde Alkol Kullanımını Yordayan Koruyucu Etkenlerin Bağlamsal Kuram Üzerinden Araştırılması
Protective Factors Associated with Alcohol Use among College Students: A Contextual Perspective
Birey Düzeyinde Göreli Yoksunluk ve Öznel Esenlik Arasındaki Dolaylı İlişki
Indirect Relationship between Egoistic Relative Deprivation and Subjective Well-Being
Psikoterapi Süreçlerinde Danışan ve Terapistlerin Seans Etkisi Açısından Karşılaştırılması
Comparison of Clients and Therapists in Terms of Session Impact in Psychotherapy Processes
Bellek Süreçlerinin Hayatta Kalma, Ölüm ve Mutluluk Bağlamlarında Değerlendirilmesi
Comparison of Contexts of Survival, Happiness and Death With Respect To Memory Functions
Motivasyon, Deneyime Açıklık ve Örgütsel Bağlılık: Değişime İlişkin Tutumların Aracılık Rolü
Motivation, Openness to Experience, and Affective Commitment: The Mediating Role of Attitudes towards Change
Kişisel Gelişim Olanaklarına İlişkin Kişi-Kurum Değer Uyumunun İşe Adanmışlık ile İlişkisi: Çalışma Süresinin Rolü
The Effect of Person Organization Value Congruence Regarding Organizational Opportunities for Personal Development on Work Engagement: Moderating Role of Organizational Tenure
Hangi Lider, Kurumda Kalmayı Nasıl Sağlıyor? Çok Boyutlu İş Motivasyonunun Aracı Rolü
Which Leader Makes Us Stay and How? The Mediating Role of Multidimensional Work Motivation
Takım Kolektivizminin Performans ve Vatandaşlık Davranışına Etkisi: Takım Arkadaşı İşlem Adaletinin Aracılık Rolü
The Effect of Team Collectivism on Performance and Citizenship Behavior: The Mediating Role of Peer Procedural Justice
Üç Boyutlu Vatandaşlık Performansı Modelinin Türkiye’de Yapı Geçerliği ve Öncülleri
Construct Validity and Predictors of Three-Dimensional Citizenship Performance in Turkey
Sosyal Kimliğe Atfedilen Motivasyon Kaynakları ve Gruplar Arası Tutumlar
Motivations Attributed to Having a Social Identity and Intergroup Attitudes
Örgütsel Çatışmaya Yönelik Bir Günlük Çalışması: Çatışmanın Olumsuz Etkilerini Artıran Unsurlar
A Diary Study on Organizational Conflict: Augmenters of the Negative Effects of Conflict
Ardışık İki Dilli Yetişkinlerde Ünlü Fonemlerin Algılanması
Perception of Vowels in Sequential Bilinguals
Zarardan Kaçınma, Tekrarlayıcı Düşünme, Kontrol Odağı ve Depresif Belirtiler Arasındaki İlişkiler: Durumsal Aracılık Modeli
The Relationships among Harm Avoidance, Repetitive Thinking, Locus of Control and Depressive Symptoms: A Moderated Mediation Model
Ebeveyn Çatışması ve Ergenin Uyum Sorunları Arasındaki İlişkiler: Anne Babanın Kontrol Uygulamalarının Aracı Rolü
The Relation between Interparental Conflict and Adolescent’s Adjustment Problems: The Mediator Role of Parental Control Practices
Tiksinti, Öfke, Utanma, Üzüntü ve Mutluluk Duygularını Tetikleyen Durumlar ve Senaryolar
Conditions and Scenarios Eliciting Emotions of Disgust, Anger, Shame, Sadness and Happiness
Ruh Sağlığı Çalışanlarının Yaşam Boyu Şiddet Deneyimleri
Lifetime Experiences of Violence Among Mental Health Professionals
Öfkeyi Yordamak: Bağlanma ve Öfke Boyutları Arasında Erken Dönem Uyumsuz Şemaların Aracı Rolü
Predicting Anger: Early Maladaptive Schemas as Mediators between Attachment and Anger Dimensions
Olumlu ve Olumsuz Duygulanımın Tekrarlanan Ölçümlerde Kişi-İçi Güvenirliği
Within-Person Reliability of Positive and Negative Affect in Repeated Measurements
Çocukların Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Sosyal Dâhil Etme Yargıları
Children’s Social Inclusion Judgments in the Context of Gender
Kodlama Öncesi veya Geri Getirme Öncesi Sevk Edilen Korku ve Kızgınlık Duygularının Tanıma Belleği Performansına Etkileri
Effects of Fear vs. Anger on Recognition Memory when Emotion is Induced Before Encoding or Before Retrieval
Kültürlerarası Bağlamda Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyetin Başarı Motivasyonu Üzerindeki Etkisi
Sex and Gender Differences in Achievement Motivation across Cultures
Ebeveynleşme ile Psikolojik Belirtiler Arasındaki İlişkide Cinsiyetin ve Ebeveynleşmeden Algılanan Yararın Rolü
The Effect of Perceived Benefit and Gender Differences on the Relationship Between Parentification and Psychological Symptoms
Mika ile Kendimi Korumayı Öğreniyorum: Cinsel İstismarı Önleme Programının Etkililiği
I’m Learning to Protect Myself with Mika: Efficacy of Sexual Abuse Prevention Program
Türkçe Kelimelerin Serbest Çağrışım Normları Üzerine Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
A Study on the Reliability and Validity of the Turkish Free Association Norms
Erken Dönem Uyum Bozucu Şemalar ve Yalnızlığın Üniversite Uyum Düzeyi ile İlişkisi
Relationship of Early Maladaptive Schemas and Loneliness with University Orientation
Lidere Yakın Olmanın Dayanılmaz Hafifliği: Lider-Üye Etkileşimi, Görev Performansı, Tecrübe ve Terfi Edebilirlik Arasındaki İlişkilerin Testi
The Unbearable Lightness of Being Close to A Leader: Exploring the Relationships between Leader Member Exchange, Task Performance, Tenure and Promotability
Algılanan Ebeveynlik Biçimleri ile Bozulmuş Yeme Tutumu Arasındaki İlişkide Erken Dönem Uyumsuz Şemaların ve Duygu Düzenleme Güçlüğünün Aracı Rolü
The Mediating Role of Early Maladaptive Schemas and Emotion Regulation Difficulties in the Relationship between Perceived Parenting Styles and Disordered Eating Attitudes
Sosyal Baskınlık Yönelimi Ahlaki Standartları Farklı Ahlaki Temeller Boyunca Perdeliyor: Ahlaki Geri Çekilmede Bireysel Farklılıklar
Social Dominance Orientation Veils Moral Standards Across Different Moral Foundations: Individual Differences in Moral Disengagement
Etnik ve Ulusal Kimlikler ile Dış Grup Tutumları İlişkisinde Çatışma Algısı ve Dış Gruba Sorumluluk Yükleme
Ethnic and National Identities: Links to Outgroup Attitudes via Attribution of Responsibility and Perceived Interethnic Conflict
Özgünlük ve Psikolojik Belirti Düzeyi Arasındaki İlişkide Psikolojik İhtiyaç Doyumunun Aracı Rolü: Bir Yapısal Eşitlik Modeli
The Mediator Role of Psychological Need Satisfaction on the Relationship between Authenticity and Psychological Symptoms
Gençler Arasında İntihar Düşüncesi, Girişimi ve Tutumları
Suicidal Ideation, Attempts and Attitudes in Youth
Meme Kanseri Tanısı Almış Çalışan Kadınlarda Damgalanma ve Bilinçli Farkındalık ile Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkiler: Psikolojik Esnekliğin Düzenleyici Rolü
The Relations Between Stigmatization and Mindfulness with Psychological Well-Being Among Working Women Diagnosed with Breast Cancer: The Role of Resilience
Düşük Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Ergenlerde Olumsuz Yaşam Olayları, Özdenetim Becerisi ve Problem Davranışlar
Negative Life Events, Behavior Problems and Self-Regulation of Adolescents from Low Socio-Economic Status
Duygu Sosyalleştirmenin Çocuklarda Gözlenen Davranış Sorunlarına Katkısı
Emotion Socialization’s Contribution to Variance of Children’s Observed Behavior Problems
Hidroelektrik Santrallerine İlişkin Tutumlar: Sistemi Meşrulaştırma, Kontrol Odağı ve Yükleme Karmaşıklığı Açısından Bir Değerlendirme
Attitudes towards Hydroelectric Power Plants: An Evaluation in terms of System Justification, Locus of Control, and Attributional Complexity
TV Dizilerinde Yer Alan Karakterlerle Kurulan Parasosyal Etkileşim: Evlilik Doyumu, Psikolojik Belirtiler ve Bazı Sosyo-demografik Değişkenler Açısından Değerlendirme
Parasocial Interaction with The Characters in TV serials: A study on marriage satisfaction, psychological symptoms and other socio-demographic variables
Ebeveyn Kabul/Reddi ile İntihar Olasılığı Arasındaki İlişkide Yaşam Amaçlarının Aracı Rolü
The Mediating Role of Life Goals in the Relationship Between Parent Acceptance/Rejection and Suicide Probability
Üstün Yetenekli Çocuklarda WÇZÖ-R ve WÇZÖ-IV Zekâ Puanlarının Karşılaştırılması
Comparison of WISC-R and WISC-IV Intelligence Scores in Gifted Children
Stresle Başa Çıkmada İç Kontrol Odağının Yordayıcı Gücü ve Psikolojik Sermayenin Aracılık Rolü
The Predictive Power of Internal Locus of Control on Coping with Stress and Mediating Role of Psychological Capital
Trafik ve Stres: Stres ile Trafikte Öfke İfadesi Arasındaki İlişkide Sürücü Öfke Düşüncelerinin Aracı Rolü
Stress and Traffic: The Mediating Role of Driver’s Angry Thoughts on the Relationship between Stress and Driving Anger Expression in Traffic
Farklı Türdeki Özgecil Davranışların Erken Gelişimi: Paylaşma, Yardım Etme ve Bağış Yapma
Early Development of Different Forms of Altruism: Sharing, Helping and Donating
Acil Yardım Çalışanlarında Travma, Tükenmişlik ve Yaşam Doyumu İlişkilerinde Stresle Başa Çıkmanın Moderatörlük Rolü
Trauma among Rescue Workers: Do Coping Strategies Moderate the Relationship between Traumas, Burnout and Life Satisfaction among Ambulance Personnel?
Sosyal Hiyerarşi: Cinsel Şiddet Mitlerini Anlamak
Social Hierarchy: Understanding of Sexual Aggression Myths
Kişilik Bozukluğu İnanışlarının Kişilerarası Döngüsel Model Üzerindeki Temsili
Representations of Personality Disorders Beliefs on Interpersonal Circumplex Model
Yardım Çalışanlarında Üstlenilmiş Travma, İkincil Travmatik Stres ve Tükenmişliğin Değerlendirilmesi
Evaluation of Vicarious Trauma, Secondary Traumatic Stress and Burnout in Aid Workers
Sağlık İnanç Modeli Çerçevesinde Gençlerde Kondom Kullanımını Etkileyen Faktörler
Factors Affecting Condom Use in Young People in the Frame of Health Belief Model
İnternet Bağımlılığı ve İlişkili Psiko-Sosyal Değişkenler: Aleksitimi Açısından Bir Değerlendirme
Internet Addiction and Related Psycho-Social Variables: An Analysis Regarding Alexithymia
Örgütsel Adalet ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi: Türkiye’de Yapılan Araştırmalar Üzerinden Bir Meta Analizi
Organizational Justice and Organization Citizenship Behavior Relationship: A Meta-Analysis on Studies in Turkey
Otobiyografik Bellekte Aşırı Genelleme: Çocukluk Örselenme Yaşantılarının Otobiyografik Bellek Açısından İncelenmesi
The Overgenerality in Autobiographical Memory: The Investigation of Autobiographical Memory with The Childhood Trauma
Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sözel Olmayan İpuçları ile Aktarılan Duyguları Algılama Becerileri
Perceiving Nonverbal Cues of Affect in Children with Learning Disabilities
“Farkındalık” Üzerine Üç Araç: Psikolojik Farkındalık, Bütünleyici Kendilik Farkındalığı ve Toronto Bilgece Farkındalık Ölçekleri
Three Assessment Scales on Awareness: Psychological Mindedness, Integrative Self Knowledge and Toronto Trait Mindfulness Scales
Öznel İyi Oluşun Yordanmasında Sabit Kişilik Örüntüsü: Psikolojik Sermayenin Aracılık Rolü
The Pattern of Stable Personality in Predicting the Subjective Well-Being: The Mediating Role of Psychological Capital
Bir Grup Süreci Olarak Akran Zorbalığı: Katılımcı Rollerinin Cinsiyet ve Sosyal Statü Açısından İncelenmesi
Bullying as a Group Process: Investigation of Participant Roles in Terms of Social Status and Gender
Örgütsel Özdeşim ve Duygusal Bağlılığın Öncülleri Bağlamında Karşılaştırılması
A Comparison of the Antecedents of Organizational Identification and Affective Commitment
Görgü Tanıklığında Olay Sonrası Yanlış Bilginin Etkisi Kategori Kuvvetine Göre Değişir mi?
Does Semantic Association Play a Role in Post-Event Misinformation Effect?
Çocukluk Çağı İstismar Yaşantıları ile Genel Psikolojik Sağlık Arasındaki İlişkide Erken Dönem Uyum Bozucu Şemaların Aracı Rolü
The Mediating Role of Early Maladaptive Schemas in the Relationship between Childhood Abuse Experiences and Psychological Wellbeing
Üstbilişsel Süreçlerde Yaşa Bağlı Değişiklikler
Age Related Changes in Metacognitive Processes
Psikolojik Yardım Alma Niyetini Yordamada Demografik, Bireysel ve Çevresel Faktörler
Demographic, Individual, and Environmental Factors as Predictors of Intention to Seek Psychological Help
Yükseköğretime Öğrenci Seçmede ve Yerleştirmede Kullanılan Sınavların Oluşturduğu Risk Faktörlerinin Okul Başarısı Üzerindeki Etkileri
The Risk Factors Caused by Exams Used for Student Selection and Placement into Higher Education on the Academic Performance
Birey-Çevre Uyumu: Çalışanların Örgüt Uyumlarının Yaşama İlişkin Doyum ve İşten Ayrılma Niyetiyle İlişkisi
Person-Environment Fit: Relationship between Person-Organization Fit, Life Satisfaction and Turnover Intentions
Duygu Dışavurum Tarzlarının Kavramsallaştırılması ve Ölçümü: Bir Envanter Geliştirme Çalışması
Conceptualizing and Measurement of Emotional Expression Styles: An Inventory Development Study
Üniversite Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Belirtilerinin Elektrofizyolojik Bileşenler ve MMPI-2 Puanlarıyla İlişkisi
Wisconsin Kart Eşleme Testi ve Olay-İlişkili Beyin Potansiyelleri Arasındaki İlişkiler
Relationships between Wisconsin Card Sorting Test and Event-Related Brain Potentials
Liderlik Stillerinin Duygusal Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyetiyle İlişkilerinde Örgütsel Destek Algısının Aracılık Rolü
İşiten ve İşitme Engelli Okuyucuların Kelime İşlemleme Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Ergenlikte Reaktif-Proaktif Saldırganlık, Öfke ve Narsisizm İlişkisi
Flynn Etkisi’nin Türk Örnekleminde Değerlendirilmesi: WÇZÖ-R ve WÇZÖ-IV Zeka Bölümü (ZB) Puanlarının Karşılaştırılması
Mahalleye Bağlılık Düzeyinin Kent Kimliği ile İlişkisi İçinde İncelenmesi
Tiyatro Oyuncularının Beş Faktör Modeli Çerçevesinden Kişilik Özelliklerinin İncelenmesi ve Meslek Grubu Profillerinin Oluşturulması
Ait Olma İhtiyacının ve Haberdar Olmanın Psikolojik Dışlanmaya Gösterilen Tepkiler Üzerindeki Etkileri
“Bir İnsan Çiz Testi” Sonuçlarının Nesiller ve Cinsiyetler Arası Karşılaştırılması: 33 Yıl Sonra
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Olgularındaki Zeka Puanında Dikkatin Rolü
Mülakatçıların Kişilik Özellikleri, Olumlu ve Olumsuz Duygu Durumları ve Aday Karşılaştırma Olanağının Seçim Mülakat Sonuçları Üzerindeki Etkisi
“Kolektif Yeterlik” Üzerine Yeni Bağımsız Değişken Arayışları: Lider-Üye Etkileşimi’nin Kolektif Yeterlik Üzerindeki Etkisi Üzerine Bir Araştırma
Erkek Ergenlerde Anne Babadan Algılanan Destek ile Akran Zorbalığı Arasındaki İlişkide Arkadaşlık Niteliğinin Rolü
Örgüt Kimliğinin Gücü, Algılanan Örgütsel Prestij ve Kişi-Örgüt Uyumu ile Bağlamsal Performans Arasındaki İlişkiler: Örgütsel Bağlılığın Aracı Rolü
Suça Karışmış Ergenlerde Problem ve Olumlu Sosyal Davranışlar: Ergen, Anne ve Arkadaş Özellikleriyle İlişkileri
Dil Değişimlemesinin Uyarıcı Tepki İzlerliğinin Öğrenilmesi Üzerindeki Etkisi
İnternet Bağımlılığını Yordayan Bazı Değişkenlerin Cart ve Chaid Analizleri ile İncelenmesi
Zihin Kuramı ile Çalışma Belleği, Dil Becerisi ve Yönetici İşlevler Arasındaki Bağlantılar Küçük (36-48 ay) ve Büyük (53-72 ay) Çocuklarda Farklılık Gösterebilir mi?
Kaynak Belleği ile Dildeki Kaynak Göstergeleri Arasındaki İlişkinin 3-6 Yaş Çocuklarında İncelenmesi
Altı Yaşındaki Çocuklara Yönelik Bir Müdahale Programının Etkisi: Bir Yaz Okulu Modeli
Mutluluğun Yüzdeki İfadesinde ve Algılanmasında Hemisferik Asimetri
Otobiyografik ve Öztanımlayıcı Anıların Fenomenolojik Özellikleri Üzerinde Bağlanma Boyutlarının Etkisi
Okul Sosyal İklimi ile Geleneksel ve Sanal Zorbalık Arasındaki İlişkiler: Genellenmiş Akran Algısının Aracı Rolü
Ergenin Arkadaşları ve Uyumu ile Annenin Akran Yönetimi Davranışları Arasındaki İlişkilerde Annenin İnançlarının Aracı Rolü
Depresyon ve Kaygının Yordayıcısı Olarak Mizaç ve Karakter Boyutları
Evrimsel Olarak Tehdit Edici Uyarıcıların Değişim Saptama Sürecinde Neden Olduğu Dikkat Yanlılığı ve Yönelme Önceliği
Okuma Güçlüğü Yaşayan Çocuklarda Çalışma Belleğinin Fonolojik Depo Açısından İncelenmesi
Okul Ortamı ve Sanal Ortamda Meydana Gelen Akran Zorbalığı Ne Ölçüde Örtüşüyor?
İntihar ve Cinsiyet: Cinsiyet Rolleri, İletişim Becerleri, Sosyal Destek ve Umutsuzluk Açısından Bir Değerlendirme
Liderlik Davranışının Değerlendirilmesinde Liderin Cinsiyeti, Değerlendiren Kişinin Cinsiyeti ve Liderlik Stili Arasındaki İlişki
A-Tipi Kişilik ve Stres İlişkisinde Üç Önemli Bileşen: Öfke, Etkisiz Başa Çıkma ve İş Saplantısı
İşyerinde Kullanılan Politik Taktiklere Yönelik Olası Bireysel Önceller Üzerine Bir Araştırma
İşyeri Zorbalığı ve Fiziksel Rahatsızlık Belirtileri: Adil Dünya İnancının Düzenleyici Rolü
Duyguları Sergileme Kuralları ve Bağlamsal Belirleyicileri: Türkiye’de Üniversite Öğrencileri ile Yapılan Bir Araştırma
İnternet Bağımlılığı ile Kişilik Özellikleri, Sosyal Destek, Psikolojik Belirtiler ve Bazı Sosyo-Demografi k Değişkenler Arasındaki İlişkiler
Çok Düzeyli Yapısal Eşitlik Modelleri
Özgün Benliğin Yordayıcıları Olarak Kendileşme ve İlişkililik: Cinsiyetin ve Kültürel Yönelimlerin Ötesinde
Domuz Gribi (H1N1) Salgınıyla İlişkili Algıların, Kaygı ve Kaçınma Düzeyi Değişkenleri Bağlamında İncelenmesi
Evliliklerde Olumlu Yanılsama: İlişki Bağlanımı ile Nedensellik ve Sorumluluk Yüklemeleri Arasındaki İlişkiler
Metropol ve Anadolu’da Ebeveynlik: Biliş ve Davranışlarda Şehrin ve Eğitim Düzeyinin Rolü
Örtük Yumurtlama Hipotezinin Kadında Adet Döngüsüne Bağlı Yüzsel Simetri Değişmeleri Kapsamında İncelenmesi
Bilgi Çalışanlarının Adalet ve Güçlendirme Algılarının Örgüte, Lidere ve İşe Bağlılık Üzerindeki Etkileri
Ergenlerde Öfke ve Saldırganlığı Azaltmak için Bilişsel Davranışçı Bir Grup Terapisi Programının Etkililiği
Adil Dünya İnancı ve Cinsiyetin Üretim Karşıtı İş Davranışları Üzerindeki Etkisi
Depremi Direk Olarak Yaşayan ve Okulları Yıkılan Çocuklarda Görülen Travma Sonrası Stres Tepkilerinin ve Alt Boyutlarının Üç Yıllık Boylamsal İncelenmesi
Zamana Bağlı Değişimin İncelenmesi: Örtük Gelişme Modelleri
Okuma Güçlüğünde Akademik Beceri ve Duyusal-Motor İşlevleri Değerlendirme Testlerinin Kullanılabilirliği
Sinematerapinin Mükemmeliyetçilik ve Mükemmeliyetçilikle İlgili Şemalar Üzerindeki Etkisi
Lider Davranışları Algıları ve Örgütsel Kimliklenme Boyutları Arasında Çalışanın Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü
Çalışan ve İlk Kez Anne Olan Kadınların Bebeklerinin Bakımı ve İşe Geri Dönme Süreci: İleriye Dönük Çoklu Etkiler
Yetkecilik ve Bilişsel Karmaşıklık Düzeyi ile Siyasal İdeoloji Arasındaki İlişki
Personel Seçiminde Benzerlik Etkisi: Aday ile Değerlendirici Arasındaki Kişilik Benzerliğinin ve Değerlendirici Tarafından Algılanan Benzerliğin Değerlendirme ve Seçim Üzerindeki Rolü
Ölçme Eşdeğerliğinin Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Madde Cevap Kuramı Kapsamında İncelenmesi
Türk Annelerin Çocuk Sosyalleştirme Hedefl erinde Eğitime Bağlı Olarak Gözlemlenen Farklılıklar
Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kişilerarası Çatışma Çözme Yaklaşımlarıyla İlişkisi
Bağlanma ve Psikopatoloji: Bağlanma Boyutlarının Depresyon, Panik Bozukluk ve Obsesif-Kompulsif Bozuklukla İlişkisi
Liseli Ergenler ve Üniversiteli Gençlerde Benlik Saygısı: Ebeveyn ve Akrana Bağlanma, Empati ve Psikolojik Uyum Değişkenlerinin Rolü
Okul Öncesi Çocuklarda Güvenli Yer Senaryolarının Değerlendirilmesi
Duygu Durum Değişimlemelerinin Otobiyografik Bellek Üzerindeki Etkileri
Yeme Tutum Bozukluğunun Kişilerarası Şemalar, Bağlanma, Kişilerarası İlişki Tarzları ve Öfke ile İlişkisi
İntihar Olasılığı ve Cinsiyet: İletişim Becerileri, Yaşamı Sürdürme Nedenleri, Yalnızlık ve Umutsuzluk Açısından Bir İnceleme
İntihar Olasılığının, Öfke, Dürtüsellik ve Problem Çözme Becerilerindeki Yetersizlik ile Yordanması
Yeme Tutumunun ‘Düşünce Eylem Kaynaşması’ ve ‘Düşünce Beden Biçimi Kaynaşması’ ile İlişkisi
Başarılı ve Başarısız Öğrencilerin İç ve Dış Gruplarına Yönelik Kalıpyargılarının Yetkinlik ve Sevecenlik Boyutları Açısından İncelenmesi
Eşler Arasındaki Çatışma ile Erken Ergenlik Dönemindeki Çocukların Uyum Davranışları: Algılanan Çatışmanın Aracı ve Düzenleyici Rolü
İstanbul’daki Bombalama Eylemlerinin Erişkin ve Ergenlerdeki Travmatik Stres Etkileri
Kadının Fiziksel Çekiciliğinin Değerlendirilmesinde Bel-Kalça-Oranının Rolü: Göz-İzleme Sistemi Verileri
Çocuklarda Akıcı Zekanın (Gf) Bilgi İşleme Hızı, Kısa Süreli Bellek ve Çalışma Belleği Kapasitesi ile İlişkisi
Yetişkinlerde Planlama Becerisi: Londra Kulesi (LKDX) Testinin Standardizasyon ve Güvenilirlik Çalışması
Alzheimer ve Depresyon Tanılı Gruplar ile Normal Örneklemde, Kişisel ve Toplumsal Olaylara İlişkin Otobiyografik Bellek Özellikleri
Performans Yönetiminde Yazılı Geribildirim ve Yazılı artı Sözlü Geribildirim Yöntemlerinin Karşılaştırması
Üniversite Öğrencilerinde Alkol Kullanma Nedenleri ile Kaygı Duyarlılığı Arasındaki İlişki
Sorumluluk Yüklemesi Çerçevesinde Öfke Ve Sempati Duyguları İle Yardım Etme Ve Saldırganlık Davranışları
Anlaşmazlıkları Çözebiliriz: İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Bir Çatışma Çözümü Eğitimi Ve Psiko-Sosyal Etkileri
Yatırım Modelinin Bazı İlişkisel Değişkenler Yönünden İncelenmesi
Yasal Uzlaşmazlık Çözümlerinde Süreçsel Adalet Tercih Ve Değerlendirmelerinin Türkiye Bağlamında İncelenmesi
İzlenim Yönetiminde Kendilik Algısı, Kontrol Odağı, Mesleki Hedeflere Ulaşma Düzeyi Ve Stres: Bir Kamu Sektörü Örneği
Depresif Belirti Düzeyi Yüksek Kişilerde Otobiyografik Anıların Bilince İstemsiz Gelişleri Ve Depresif İçerikleri
Türkçe Sesletim,Sesbilgisi Testi: Geçerlik-Güvenirlik Ve Standardizasyon Çalışması
İş Kontrolü Ve Kontrol İsteği İle Tükenmişlik Ve Fiziksel Sağlık Arasındaki İlişkiler
Yetişkin Bağlanma Ölçeklerinin Kategoriler Ve Boyutlar Düzeyinde Karşılaştırılması
Performans Değerlendirmelerinde Geleneksel Olmayan Değerlendirici Kaynaklarının Kullanımı
Ergenlik Döneminde Yaş, Toplumsal Cinsiyet, Bireysel Ve İlişkisel Tutumlar, Benlik Değeri Ve Yaşam Becerilerine İlişkin Algı Arasındaki İlişkiler
Bir Grup Gençte Yeme Tutumu Ve Öfke Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Çift-Kariyerli Ailelerde Bireylerin Yaşadıkları İş-Aile Ve Aile-İş Çatışmalarının Kendini Kurgulama Davranışı Ve Yaşam Olayları İle İlişkisi
Haloperidolün Sıçanlarda Çevresel Uyaranlar Tarafından Kontrol Edilen Pedala Basma Davranışı Üzerindeki Etkileri
Çocuk Çizimlerinde Temsil Ve İfade: Doğrusal Ve Doğrusal Olmayan Gelişim
Görgü Tanığının Bellek Yanılsamaları Ve Güven Kararları: Bağımsız Bellek Bildirimlerinden Sonraki Test Ve Soru Türü Değişkenlerinin Etkisi
Türkçe Ediniminde Gelişimsel Özelliklerin Dil Örneği Ölçümleri Açısından İncelenmesi
Akran Zorbalığı Gruplarında Yalnızlık Ve Akademik Başarı İle Sosyometrik Statüye Göre Zorba/Kurban Davranış Türleri
Üst-Biliş mi? Yönetici İşlevler mi?: Bilme Hissinin Nöropsikolojik Testlerle Ölçülen Dikkat Süreçlerinden Yordanması
Ebeveynlerin Ve Çocuk Mizacının Olumlu Sosyal Davranış Gelişimine Etkileri: Zihin Kuramının Belirleyici Rolü
Saldırgan Olan ve Olmayan Çocuklarda Düşmanca Niyet Yükleme Yanlılığının Cinsiyete Bağlı Olarak İncelenmesi
Aile İlişkileri, Ebeveynin Çocuk Yetiştirme Tutumu Ve Kendilik Değerinin Gençler Tarafından Belirtilen Davranış Problemleri İle Olan İlişkisi
Ergenlerde Davranışsal Özerklik İle Algılanan Ana-Baba Tutumları Arasındaki İlişkiler
Okuma Güçlüğü Olan Çocukların Fonolojik Bellek, Kısa Süreli Bellek Ve WISC-R Testi Puanlarına Ait Bir İnceleme
Bölüşümsel Adalet Normlarının Çevresel Belirleyicileri: İlişki Türü Ve Sorumluluk Yükleme
Annelerin Çocuklarıyla Geçmiş Hakkındaki Konuşmalarının Anne Eğitim Düzeyiyle İlişkisi
Çalışanların Temel Değerleri, Dönüşümsel Ve Etkileşimsel Liderlerin Çekiciliği
Çiftlerin Aşka İlişkin Tutumlarının Leenin Çok Boyutlu Aşk Biçimleri Kapsamında İncelenmesi
Likert Tipi Ölçeklere Madde Seçmede Geleneksel Madde Analizi Tekniklerinin Karşılaştırılması
Temel Yükleme Hatasının Değişik Yaş Ve İki Alt Kültürde İncelenmesi
Çalışan Kadınların Ve Ev Kadınlarının Benlik-Algısı Ve Benlik-Kurgusu Açısından Karşılaştırılması
Bilişsel Yetenekler Testinin (CogAT®) Ana Sınıfı Ve Birinci Sınıf Öğrencileri İçin Kurultu Geçerliği Çalışması
Öfke, Dürtüsellik Ve Problem Çözme Becerilerindeki Yetersizlik Gençlik İntiharlarının Habercisi Olabilir mi?
Depresyonu Olan Ergenler ile Ana-Babalarının Aile İlişkilerinin Ve Bilişsel Çarpıtmalarının İncelenmesi
Okulöncesi Kurumların Kalitesi Ve Çocukların Sosyal Yeterliği
Boyun Eğici Davranışlar Ve Evlilik Doyumu İlişkisi: Algılanan Evlilik Problemleri Çözümünün Rolü
Sürücü Davranışları, Becerileri, Bazı Kişilik Özellikleri Ve Psikolojik Belirtilerin Trafik Kazalarındaki Rolleri
Yazılı Türkçenin Kelime Sıklığı Sözlüğünün Geçerliği Üzerine Bir Çalışma
Ergenliğe Geçişte Bilgilendirmenin Ergenin Bilgi Düzeyi Ve Benlik Algısına Etkisi
Türk Çocuklarında Üstdil Becerilerinin Gelişimi Ve Okuma İle İlişkisi
Beş Faktör Kişilik Envanterinin Geliştirilmesi-I: Ölçek Ve Alt Ölçeklerin Oluşturulması
Tükenmişlik: Aile Hekimliği Asistan Hekimleri Üzerinde Bir İnceleme
Erken Ve Geç Başlangıçlı Alkol Bağımlılığı Tiplerinde Yürütücü İşlevler Ve Kişilik Özellikleri
Hizmetiçi Eğitimin Etkililiğini Yordayan Bireysel Ve Kurumsal Faktörler
Keşif Etkisi: Yüzlerin Tanınmasında Test Koşullarının Etkisi
Eşler Arasındaki Uyum, Anne-Baba Tutumu ve Benlik Algısı Arasındaki İlişkilerin Gelişimsel Olarak İncelenmesi
Görsel Kısa Süreli Bellek Ve Dikkat Fonksiyonlarını Ölçmeye Yönelik Bir Bellek Bataryası Geliştirme Çalışması
Antisosyal Kişilik Bozukluğunda Kişilerarası Şema Örüntüleri: Bilişsel Kişilerarası Bir Bakış
Yetişkinlerin ve Üniversite Öğrencilerinin Sosyo-Politik Kimlik Algıları
Depresif Duygu Durumu Olan Ve Olmayan Kişilerin, Örtük Bellek Görevinde Duygu Durum Tutarlı Bellek Yanlılığı Açısından Karşılaştırılması
Yabancı Dilde Bir Metinden Bilgi Edinme: Metnin Ve Bilginin Etkileri
Subay Kişilik Özelliklerinin Ölçülmesi Ve Yapı Geçerliği Çalışması
Türk Öğretmenlerin Değer Yönelimleri ve Schwarz Değer Kuramı
1970lerden 1990lara Değerler: Üniversite Düzeyinde Gözlenen Zaman, Kuşak ve Cinsiyet Farklılıkları
Pozitif Ve Negatif Sendrom Ölçeğinin (PANSS) Türkçe Uygulamasının Geçerlik Ve Güvenirliği
Çocuk Yetiştirme Stillerinin Bağlanma Stilleri, Benlik Değerlendirmeleri ve Yakın İlişkiler Üzerindeki Etkisi
Çok Kategorili (Polytomous) Maddelerde Klasik Ve Modern Test Kuramlarının Madde Analizleri, Güvenirlik ve Bilgi Kavramları Açısından Karşılaştırılması
Türkiyede Psikoloji Uygulama, Araştırma ve Yayınlarında Etik İlkeler, Tartışma IV: Bilimsel Araştırmalarda Laboratuvar Hayvanlarının Kullanımı be Bakımına İlişkin Etik Tartışmalar
Unutmaya Yönlendirmenin Bellek Üzerinde Niteliksel Etkileri
Ekonomik Hayata Katılımda Yaşanan Sorunların Göçmenlerin Psikolojik Sağlığı Ve Ülkeye Uyumu Üzerine Etkileri
Çalışma Belleğinde Görsel-Mekansal Kopyalama Ve Fonolojik Döngü Bileşenleri Açısından Kaynak Dağılımı
Kronik Diazepam Uygulamasının ve Diazepam Yoksunluğunun Kaçınma Davranışı Üzerindeki Etkisi
Yetişkin Bağlanma Stilleri Ölçeklerinin Türk Örneklemi Üzerinde Psikometrik Değerlendirmesi ve Kültürlerarası Bir Karşılaştırma
Bedensel Engeli Olan ve Olmayan Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Yönelimi Düzeylerinin İncelenmesi
Türkçe Kazanımda Yaş Ve Ortalama Sözce Uzunluğunun İlişkisi
Depresyon İçin Bilişsel Terapi: Kuramsal Konular Ve Araştırmalar Bağlamındaki Durumu
Anneyle Ve Babayla Algılanan Benzerlik: Bazı Anne, Baba ve Kişi Özelliklerinin Rolü
Evlilik Uyumu İle Nedensellik Ve Sorumluluk Yüklemeleri Arasındaki İlişkiler
Bir İş Doyumu Ölçümü Olarak incİş Betimlemesi Ölçeğiinc : Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Çalışma, Cinsiyet Ve Cinsiyet Rolleri ile Ev İşleri ve Depresyon İlişkisi
Bir Özel Hastane Sağlık Personelinde İş Doyumu ve Stres
Ana-Baba ve Ergen İlişkilerinin Davranışsal Aile Sistemleri Modeline Göre Değerlendirilmesi
Wechsler Bellek Ölçeği Geliştirilmiş Formunun Test-Tekrar Test Güvenirliği
Frenchay Afazi Tarama Testi: Türk Nöroloji Hastaları İçin Bir Standardizasyon Çalışması
Beyin-Davranış İlişkilerine Işık Tutan Bir Teknik: Beyinden Beyine Doku Nakli
Toplumsal Değişim Ve Eşler: Cinsiyet Senaryolarının Sınırlarını Genişletme Amaçlı Bir Terapi Yaklaşımı
Gençlik Dönemindeki Aile Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği: Faktör Yapısı, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Özürlü Çocuklarla Çalışan Öğretmenlerde Tükenmişliğin Değerlendirilmesi
Okulöncesi Dönemdeki Çocukların Duygusal Yüz İfadelerini Tanıma Ve Çizme Becerileri
Kültürümüz Açısından Bireycilik-Toplulukçuluk Eğilimleri: Bir Başlangıç Çalışması
Düşünme İhtiyacı Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması Ve Öğrenci Başarısı Göstergeleri İle Korelasyonu
Yaşam Evrimi Ve Benlik Düzenleyici Nesneler: Benlik Düzenleyici Nesne Kavramına Eleştirel Bakış
Psikoloji Küresel İnsan Gelişimi Sorunları İle İlgili midir? (Türkiyeden Deneyimler)
Görsel İşitsel Sayı Dizileri Testi B Formunun 13-54 Yaş Grubu Üzerindeki Standardizasyon Çalışması
Çocuklar İçin Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeğinin Faktör Yapısı, Geçerlik Ve Güvenirliği
Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testi A Formunun Bir Türk Çocuk Örnekleminde Güvenirlik Geçerlik ve Standardizasyon Çalışması
Üniversite Gençlerinin Algılanan Anababa Tutumları, Anababayla İlişkileri ve Bunların Bazı Kişilik Özellikleri İle Bağıntısı
SCID-II (Türkçe Versiyonu) Görüşmesinin Kişilik Bozukluklarındaki Güvenirliği
Otistik Bir Çocuğun Ve Ailesinin Kısa Süreli Eğitim Programlarından Sağladıkları Yarar Bir Vaka Sunusu
Kişilerarası Davranış Biçimlerine Dualist Bir Bakış: İçselleştirme ve Dışsallaştırma
Psikoloji Eğitiminde Yeterlilik Onayı: Amerikan Psikologlar Birliği Örneği ve Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı İçindeki Yeri
Türk Psikoloji Dergisi Atıf Dizini
Öfke, Kaygı Ve Depresyon Eğilimlerinin Bilişsel Alt Yapısıyla İlgili Bir Çalışma
Kısa Semptom Envanteri ( BRIEF SYMPTOM INVENTORY-BSI): Türk Gençleri İçin Uyarlanması
Alkoliklerin Çocuklarının Aile Ortamındaki Stres Kaynakları, Etkileri Ve Stresle Başaçıkma Yolları
Psikolojide Genel Uzmanlığa İlişkin Standartlar İle Eğitim Standartları-Türkiyedeki Durum
Psikolojide Genel Uzmanlığa İlişkin Standartlar İle Eğitim Standartları-Türkiyedeki Durum
Yeterlilik Onayı (Accreditation)
Türk Psikologlar Derneği Hizmetiçi Eğitim Programı Anket Sonuçlarına İlişkin Rapor
VIII. Ulusal Psikoloji Kongresi Düzenleme Kurulu ve Türk Psikologlar Derneği Tarafından Hazırlanan Anket Çalışması Sonuçları
İnsanları Yaşama Bağlayan Nedenler Nelerdir? Yaşamı Sürdürmenin Nedenleri Envanterinin (YSNE) Güvenirliği ve Geçerliği
Küçük İşyeri Sahiplerinin Eğitilebilir Düzeyde Zihinsel Özürlü Çocukları İşyerlerinde Çalıştırmaya Karşı Tutumları
Önerilen Dengelenmiş Toplumsal Birey Modeli Işığında Üniversite Gençliğinin Sorunları: 1982-92 Döneminde Yayınlanan Araştırmalara İlişkin Bir Değerlendirme, Yorum ve Öneriler
Normal Eğitim Gören Otistik Çocuklarla Özel Eğitim Gören Otistik Çocukların Karşılaştırıldığı Bir İzleme Çalışması
Dışa Vurulan Duygulanım Ölçeği: Ölçek Uyarlama Üzerine Bir Pilot Çalışma
Gelişim Tarama Envanteri İle İlgili Geçerlik Çalışmaları
BIRTCHNELL Eş Değerlendirme Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Kekemelik Nedir? Ne Değildir? 9-12 Yaş Arası Normal Konuşan Çocukların Kekemeliği Değerlendirmesi
İşçilerin Ailede Ve İşyerinde Toplumsal Cinsiyete İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkiler
1978den Günümüze Kadar Psikologlar Derneğinin Çalışma Rapor Özetleri
Psikologlar Derneği: Kuruluşundan Günümüze Kadar Alınan Önemli Kararlar ve Bülten Özetleri
Otistik Çocuklara Bağımsız Yaşam Becerilerinin Kazandırılması
Rotterin İç-Dış Kontrol Ölçeği (RİDKOÖ)nin Üniversite Öğrencileri İçin Güvenirliği Ve Geçerliği
Okul Öncesindeki Kısmi Saklama Çizimleri İle Planlama Ve Kodlama Süreçleri Arasındaki İlişkiler
Bir Kültürde Fonksiyonel Olan Tutumlar Bir Başka Kültürde de Öyle midir? incFonksiyonel Olmayan Tutumlarinc Ölçeğinin Psikometrik Özellikleri
Çocukların Başarıya İlişkin Nedensel Yüklemelerinin Ödül Bölüştürme Davranışları Ve Duyguları Üzerindeki Etkisi
Otistik Çocukların Ve Öğretilebilir Zihinsel Özürlü Çocukların Anne-Babalarının Kaygı Düzeyleri
Üniversite Öğrencilerinin Atılganlik Davranış Ve Eğilimlerinin Cinsiyet Ve Fakülte Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Ders Çalışma Tutum Ve Alışkanlıklarının İncelenmesi
Denetim Odağının Belirleyicileri Ve Değişimine İlişkin Araştırmalar: Bir Eleştirisel Değerlendirme
Çocukların Kısmi Saklanma İlişkisine Olan Farkındalıklarının Çizimlerine Etkisi
Okul-Öncesi Çocukların Kendilerinin Ve Başkalarının Başarı Ve Başarısızlıklarına İlişkin Nedensel Yüklemeleri
Rehabilitasyon Uygulamasının Hemiplejik Hastalarda Depresyon Ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Kontrollü Araştırılması
Depresif Ve Depresif Olmayan Kişilerin Çözümlü Ve Çözümsüz Problemleri Çözme Çabalarının İncelenmesi
Beck Depresyon Envranterinin Üniversite Öğrencileri İçin Geçerliği, Güvenirliği
Özürlü Bir Çocuğa Sahip Anne Babaların Kaygı Ve Endişe Düzeyini Ölçme Aracının Güvenirlik Ve Geçerlik Çalışması
Kendilik Değerine Hizmet Eden Yanlılığın Kişilerarası Çekicilik Üzerindeki Etkisi
Medial Temporal Lob Yada Hipokampus Lezyonuna Bağlı Yakım Bellek Kusuru Gösteren İki Vaka
Sıçan Hipotalamusundan Kaydedilen İşitsel Uyarılma Potansiyeli Bileşenlerinin Toparlanma Süreleri Yoluyla Analizi
Çocukların Resimlerine İlişkin Kuramsal Görüşler ve Derinlik Çizimi
Früstrasyona Tolerans: Öğretmenlerin Etkisi
Nöropsikolojik Testler
Kendini Gerçekleştirme Engellerini Tarama Envanterinin Geçerlik Çalışmaları
Psikolojik İhtiyaçların Orta Öğrenim Başarı Puanları ve Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Puanları İle İlişkisi
Psikoterapi, Sosyal Etki ve Tutum Değişmesi
Beck Depresyon Envanterinin Geçerliği Üzerine Bir Çalışma
Üniversite Gençlerinin Kendini-Kabul Düzeyine Algılanan Anababa Tutumlarına Etkisi
Kitap Tanıtma: Ruh Sağlığı ve Bozuklukları
Psikoterapide Bilişsel Ve Davranışsal Yaklaşımlar Konulu Panel: Eklektik Yaklaşım, Davranış Tedavileri, Kognitiv Davranış Terapi
Sosyal Kimlik Teorisi ve Social Identity Inventory (Sosyal Kimlik Envanteri) Metodu Anaokulu Çocuklarında Saldırganlık
Bir Grup Ergende Atılgan Davranış Düzeyi Araştırması
Diverjant Düşünme Ve Şahsiyet
Alkol Bağımlığının Psikolojik Özellikleri
Kocagöl Kuban Kazaklarıyla Leo Tolstoyun Terek Kzakları
Psikoloji Biliminde Yöntem Sorunu
Sınav Kaygısı Envanterinin Türkçe Formunun Oluşturulması ve Güvenirliği
64 Vakanın Kekemelik Davranışında Geri Bildirim Uygulamasıyla Sağlanan Sonuçlar
Tam Öğrenme Yöntemi İle Birlikte Öğrencilerin Bilişsel Giriş Davranışlarına Sahip Olmalarının Başarı Üzerindeki Etkileri
Boşanma Sürecinde Yaşanan Evreler
Yüz İfadeleri Konusunda Verilen Eğitimin Duygusal Yüz İfadelerini Teşhis Becerisi Ve İletişim Çatışmalarına Girme Eğilimi Üzerindeki Etkisi
Kültürlerarası Ölçek Uyarlamasında Bir Yöntembilim Modeli
Beş Farklı Organik Grupta Bender-Gestalt Uygulaması
Jungun Aşama Arketipinin Testedilmesi
Empatik Eğilim Ve Ahlaki Yargı
Patolojik Sol Ellilik: Bir Modelin Kültürlerarası Denemesi
Psikiyatri Hastalarının Ruhsal Rahatsızlıklarının Nedenlerini Algılama Boyutları Ve Bu Boyutların Gelecek Beklentisi İle İlişkileri
Vaginismus Nedenlerinin Tartışılması
Uyuşturucu Ve Alkol Alışkanlığına Psikofarmakolojik Bir Yaklaşım
Baba-Kız İnsestinde Annenin Konumu
Depresyonda Bilişsel Süreçler Beck Modeline Göre Bir İnceleme
Atılganlık Eğitimi Programı
Yetiştirme Yurduna Yuvadan Gelen 7-11 Yaş Çocuklarının Zihinsel Ve Psikososyal Gelişimlerinin İncelenmesi
Ruh Sağlığı Sistemlerinde Yeni Gelişmeler: Antipsikiyatri Ve Normalleştirme Akımları
Bir Yutma Fobisi Olgusu Ve Davranışçı Tedavi Yaklaşımı
Başağrısı ve Nevrotik Eğilim
Üniversite Gençlerinin Psikolojik Sorunları
Amerikan Psikolojisindeki Bugünkü Yönelimler
Tarsustaki Bir Öğretmenden Raleighdaki Bir Danışma Psikoloğuna
Türkiyede Yaşam ve Sonrası: Kişilik Betimleyici Sözcüklerle İlgili Bir Çalışma
Bir Demet Gül
Türkiye Deneyiminin Danışma Psikologları Üzerinde Etkisi
Indianapolis-Istanbul: Sürmekte Olan Bir İlişki
Olgunlaşma mı Yoksa Yalnızca Gelişme mi?
Türkiyeyi Özlemle Anıyorum
Çocukların Davranışlarını Değerlendirme Ölçeğinin Tanıtımı Ve Güvenirlik Çalışması
Kekemelik Sağaltımına Uyarlanan Geri Bildirim Tekniği ve 17 Denek Üzerindeki Sonuçları
Nevrotik Kadın Hastaların İlkokul Çağındaki Çocuklarının Ruhsal Belirtiler Yönünden Değerlendirilmesi
45 Derecelik Açıların Çizilmesinde Temel Çizgi Yönelimi ve Çeyreklik Etkisi
Obsesif Kompulsif Bozukluk ve Nevrotik Depresyondaki Rorschach Psikodiagnostik Test Beklentileri
Doğum Ağırlığı Normal Olan Bebekler İle Doğum Ağırlığı Düşük Olan Bebeklerin İlk Altı Ay İçindeki Psikomotor Gelişimleri
Kronik Ağrı ve Kontrolü Konusunda Yeni Yaklaşımlar
Ülkemizdeki Psikiyatrik Hastalarda Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanterinin Geçerlik Araştırması
Nasrettin Hoca Fıkralarının, Aisopos, Grimm ve Türk Halk Masallarının Kohlbergin Moral Gelişim Devreleri Açısından İncelenmesi
Grup Psikoterapisinde Terapist-Co-terapist Etkileşimi ve İki Terapistli Grup Modelleri
Zemin Olarak Kullanılan Kağıdın Şekli Basit Geometrik Şekilleri Çizme Yeteneğini Etkiliyor mu?
Hacettepe Çocuk Ruh Sağlığı Kliniğinde İki Yıl İçinde Görülen Çocukların Demografik Özellikleri
Endüstriyel Kuruluşlarda Çalışan Yöneticilerin Yöneylem Araştırmasına İlişkin Tutumları
Kitap Tanıma
Anayasa ve Sosyal Güvenlik
Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Psikologların Rol,İşlev ve Eğitimleri Hakkında İlgili Tıp Doktorlarının Kanı ve Tutumları
Türkiyede Çocuğun Değeri, Gelişme Ortamı ve Alınması Gereken Önlemler
Sağlık Alanlarında Çalışan Psikologların Öğretim ve Mesleki Çalışmalarında Toplumlararası Deneyim
Kadın Hastalarda Problem Alanları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma
Sağlık Hizmetlerinde Psikolojinin Bugünkü Durumu, Sorunları ve Çözüm Yolları Üzerine Bir Rapor
Kitap Tanıtma
Kitap Tanıtma
Kitap Tanıtma
Kitap Tanıtma
Kitap Tanıtma
Kitap Tanıtma
Çocuğun Niyet Kavramına İlişkin Kavramsal, Değerlendirici ve Yükleyici Davranışlar
Sağlık Alanlarında Çalışan Psikologların Öğrenim ve Mesleki Sorunları Üzerine Bir İnceleme
Türkiyede Okulöncesi Çocuk Gelişim Ve Eğitimi Projesi
Klinik Psikoloji
Bilimsel Psikolojinin Doğuşu
Hazır mıyız?
Psikologların Görev Tanımı ve Yetkileri Üzerine
Endüstri Psikoloğu
Sahip Çıkma
Sosyal Psikolojiye 1970lerde İncelenen Konular ve Yönetim Açısından Genel Bir Bakış
Davranış Tedavi Tekniklerinden Sistematik Duyarsızlaşma İle Bir Fobik Reaksiyon Tedavisi
Nöro Psikoloğun Görevleri
Adalet Bakanlığıyla İlişkilerimizde Son Gelişmeler ve Bakanlığın Bildirisi
Adalet Bakanlığına Bağlı Kurumlarda Çalışan Psikologların Görev ve Yetkileri Ne Olmalıdır?
Psikosomatik Tıp Kitabı Üzerine
Kültürel Süreç İçinde Haberlerin İşlenmesi
Çocuğun Değeri
Üç Sosyo-Ekonomik Düzeyde Ankaralı Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumları: Bir Ölçek Uyarlaması
Türkçeye Uyarlanmış Bir Kaygı Envanterinin Geçerlik Denemesi: Bir Araştırma Özeti
Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanterinin Türkçe Uyarlanışı Ve Standardizasyon Projesi
Kendini Değerlendirme Ölçeği Üzerinde Psikonevrozlarla Üniversite Öğrencilerinin Karşılaştırılması
Somatik Yakınmaların Tanısında Rorschachın Yeni Bir Uygulanış Biçimi
Eğitimde Ve Sınıf Disiplinini Sağlamada Geliştirilen Yeni Yöntemler
Türk Psikoloji Dergisi (TPD), Türk Psikologlar Derneğinin resmi süreli yayınıdır. Uluslararası hakemli dergi olan TPD, yılda iki kere yayımlanmaktadır.
Turkish Journal of Psychology
Yaygın
1300-4433
Türk Psikologlar Derneği adına Gökhan Malkoç
Gökhan Malkoç
Türk Psikoloji Dergisi'nde (TPD) görgül araştırma makalelerine yer verilmektedir. Tüm yazılar Amerikan Psikoloji Birliği (APA) tarafından yayınlanan "Publication Manual of American Psychological Association, Sixth Edition (2010)" adlı kitapta belirtilen yazım ilkelerine uygun olarak yazılmalıdır. Türkçe yazım kurallarıyla ilgili yeni bir bilgi sizlere ulaştırılıncaya kadar dergimizin son sayısındaki yazım kuralları dikkate alınmalıdır.
Tarandığı Endeksler:
Engin ARIK
Ahmet Çoymak, Müjgan İnözü
Murat Genç
Serap Akgün | Cem Şafak Çukur | İ. Volkan Gülüm | Nuray Sakallı Uğurlu | |||
Ayhan Aksu Koç | İhsan Dağ | Ayşen Güre Duru | Dilek Sarıtaş Atalar | |||
I. Ercan Alp | Serdar M. Değirmencioğlu | Gülden Güvenç | F. Melike Sayıl | |||
Sonia Amado | Çiğdem Dereboy | Derya Hasta | Oya Somer | |||
Bilge Ataca | Özlem Dirilen Gümüş | Nesrin Hisli Şahin | Gonca Soygüt Pekak | |||
Nart Bedin Atalay | Aysun Doğan Ateş | Olga S. Hünler | H. Canan Sümer | |||
Zeynep Aycan | Zehra Dökmen | Metehan Irak | Nebi Sümer | |||
Aydan Aydın | Ayşegül Durak Batıgün | Benal İnceer | Deniz Şahin | |||
Orhan Aydın | Levent Dümenci | Elif Kabakçı | Dilek Şirvanlı Özen | |||
H. Belgin Ayvaşık | Derya Durusu Emek Savaş | A. Nuray Karancı | Ayda Tekok Kılıç | |||
Fuat Balcı | Nurhan Er | Sibel Kazak Berument | Yonca Toker | |||
Zeynep Başgöze | Gizem Erdem | Aslı Kılıç | Ahmet Tosun | |||
Gülseli Baysu | Gülsen Erden | G. Tarcan Kumkale | Şennur Tutarel Kışlak | |||
Miri Besken | Doğu Erdener | Asiye Kumru | Zehra Uçanok | |||
Reyhan Bilgiç | Canan Ergin | E. Biran Mertan | Sait Uluç | |||
Işıl Bilican | Adnan Erkuş | Güler Okman Fişek | Tuğba Uzer Yıldız | |||
Ayşecan Boduroğlu | Nevra Cem Ersoy | Ülgen H. Okyayuz | Bilge Yağmurlu | |||
Hale Bolak Boratav | Mehmet Eskin | Ferhunde Öktem | Zuhal Yeniçeri Kökdemir | |||
Ayda Büyükşahin Sunal | Hürol Fışıloğlu | Aslıhan Örs Gevrekci | Ünsal Yetim | |||
Banu Cangöz | Tülin Gençöz | Metin Özdemir | Banu Yılmaz | |||
Hamit Coşkun | Tilbe Göksun | Serap Özer | Perin Yolaç | |||
Hakan Çetinkaya | Melek Göregenli | Türker Özkan | ||||
Deniz Canel Çınarbaş | Sami Gülgöz | Nilay Pekel Uludağlı |
Türk Psikoloji Dergisi'nde (TPD) ağırlıklı olarak görgül araştırma makalelerine yer verilmektedir. Ayrıca derleme türü yayınlara da (en son alanyazını kapsamlı bir şekilde kapsayan yazılar, meta-analiz çalışmaları, model önerileri, olgu sunuları ve tartışmalar vb.) yer verilebilmektedir; ancak derleme türü yazılar 1998 yılında Türk Psikoloji Yazıları'nın yayın hayatına başlamasından sonra daha çok bu dergiye yönlendirilmektedir. Tüm yazılar Amerikan Psikoloji Birliği tarafından yayımlanan "Publication Manual of American Psychological Association, Sixth Edition (2010)" adlı kitapta belirtilen yazım ilkelerine uygun olarak yazılmalıdır. Türkçe yazım kurallarıyla ilgili yeni bir bilgi ilan edilinceye dek derginin son sayısındaki yazım kuralları dikkate alınmalıdır.
GENEL İLKELER
1. Dergiye gönderilecek yazılar, A4 boyutlarında beyaz kağıda üst, alt, sağ ve sol boşluk 2,5 cm. bırakılarak (16 x 24,7'lik alana) çift aralıklı ve düz metin olarak yazılmalıdır (Bu ölçüler, gönderilen tablo ve grafiklerin dergi sayfa boyutları dışına taşmamasını ve daha kolay kullanılmasını sağlayacaktır). Yazılar, http://www.turkpsikolojidergisi.com adresinden dergi veritabanına yüklenmelidir. Ayrıntılı bilgiyi söz konusu internet sitesinde bulabilirsiniz.
2. Yazılarda Türk Dil Kurumu'nun yazım kılavuzu örnek alınmalı, yabancı sözcükler yerine olabildiğince Türkçe sözcükler kullanılmalıdır. Örneğin, "literatür" kelimesi yerine "alanyazın", "referans" kelimesi yerine "kaynak", "treyt" kelimesi yerine "özellik" kelimeleri kullanılmalıdır. Bunun yanı sıra, Türkçe'de pek alışılmamış sözcükler ve birtakım kavramlar yazıda kullanılırken, yalnızca ilk geçtiği yerde kelimenin yabancı dildeki karşılığı parantez içinde verilmelidir. Örneğin, "Öz Belirleme Kuramı (Self Determination Theory), özerklik (autonomy) ve yetkinlik (competence) ihtiyacının önemini vurgular." şeklinde cümle içinde kullanılabilir.
3. Yazılar başlık sayfası, özet (Türkçe ve İngilizce) ve anahtar kelimeler, ana metin, kaynaklar, ekler, tablolar, şekil başlıkları ve şekiller, yazar notları, yazışma adresi ve genişletilmiş İngilizce özet (summary) bölümlerini içermelidir. Tüm ana başlıklar (örn., yöntem, bulgular) kalın ve düz yazı tipiyle ortalanmış bir şekilde, tüm alt başlıklar ise (örn., katılımcılar, veri toplama araçları) kalın ve italik yazı tipiyle sola yaslı bir şekilde yazılmalıdır.
a) Başlık Sayfası: Bu sayfada sadece en fazla 10-12 kelimeden oluşan makale başlığı ve kısa başlık (kelimeler arasındaki boşluklar ile beraber en fazla 50 karakter) yer almalıdır. Yazarların adı ve soyadı, unvanı ve çalıştığı kurumu içeren bilgiler internet sitesinde ayrıca kayıt edilmektedir. Sisteme yüklediğiniz makalede bu bilgilerin kesinlikle bulunmaması gerekmektedir.
b) Özet ve Anahtar Sözcükler: Özet, Türkçe ve İngilizce olmak üzere her iki dilde "Özet" ve " Abstract" başlıkları altında 200 kelimeyi geçmeyecek şekilde olmalıdır. Türkçe ve İngilizce özetin her biri yeni bir sayfadan başlamalıdır.
Anahtar kelimeler (3 ile 10 arasında) Türkçe özetin altında "Anahtar kelimeler" ve İngilizce özetin altında "Key words" başlığı kullanılarak verilmelidir. Anahtar kelimelerin örnek yazım biçimi aşağıda örneklenmiştir:
Anahtar kelimeler: İnternet bağımlılığı, aleksitimi, benlik saygısı, sosyal destek, yalnızlık
Key words: Internet addiction, alexithymia, self-esteem, social support, loneliness
c) Ana Metin: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Görgül makalelerde metin, sırasıyla giriş, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinden oluşmalıdır. Derleme türü makalelerde, makalenin içeriğine bağlı olarak bu sıra izlenmeyebilir. Kısa başlık her sayfanın sağ köşesinde, yanında sayfa numarası olacak şekilde tekrarlanmalıdır. Türkçe kısa başlığın yanı sıra İngilizce kısa başlık da genişletilmiş İngilizce özetin her sayfasının sağ köşesinde verilmelidir. Makalenin başlığı ana metnin ilk sayfasında yer almalı ve başlıktan sonra, "Giriş" alt başlığı yazılmadan paragraf ile metne başlanmalıdır. "Yöntem", "Bulgular" ve "Tartışma" bölümleri yeni bir sayfadan başlamamalı, bir bölüm bittikten sonra diğeri aynı sayfada onu izlemelidir.
Giriş bölümü, yapılan araştırma ile ilgili olarak, alanyazındaki yaklaşım ve bulgular ile araştırmanın amacını içermelidir. Yöntem bölümü örneklem, veri toplama araçları ve işlem olmak üzere 3 alt bölümden oluşmalıdır. Veri toplama araçları tanıtılırken Türkçe metinde ölçeğin yalnızca Türkçe ismi, genişletilmiş İngilizce özette ise ölçeğin yalnızca İngilizce ismi yazılmalıdır. Yazı tipi kalın ve italik olmalıdır. Parantez içinde ölçek adının kısaltması bulunabilir. Veri toplama araçlarının yazım biçimi Türkçe ve İngilizce metin için aşağıdaki şekilde örneklenebilir:
Veri Toplama Araçları
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği (R-BSÖ). ...
Toronto Aleksitimi Ölçeği (TAÖ-20). ...
Materials
Rosenberg Self-Esteem Scale (R-SES). ...
20-item Toronto Alexithymia Scale (TAS-20). ...
Bunun yanı sıra, veri toplama araçlarının puanlamasıyla ilgili bilgi verilirken metin içinde "...5'li Likert tipi (1 = Kesinlikle katılmıyorum, 5 = Kesinlikle katılıyorum) bir ölçektir." ya da "...ölçeğin puanlaması "1" (kesinlikle katılmıyorum) ile "5" (kesinlikle katılıyorum) arasında derecelendirilmiştir." şeklinde ifadeler kullanılmalıdır.
Bulgular bölümü, araştırmanın denencelerini test etmek amacı ile kullanılan istatistiksel analizleri, her değişkene ait ortalama ve standart sapma değerlerini içermelidir. Tablolar ve şekiller ayrı bir sayfada yazının en sonunda verilmeli, verilecek olan tablolarda ortalamalar "Ort." şeklinde, standart sapmalar ise "S" şeklinde gösterilmelidir. Ortalama ve standart sapma değerleri cümle içinde ifade edilirken "Erkeklerin (Ort. = 113.05, S = 23.48), kadınlara (Ort. = 98.95, S = 25.80) kıyasla... " şeklinde belirtilmesi; İngilizce metinde ise değerlerin (M = 113.05, SD = 23.48) olarak yazılması gerekmektedir.
Bulgular bölümünde sıklıkla kullanılan istatistiksel teknikler, metin içinde rapor edilirken aşağıdaki örneklerde belirtilen şekilde olmalıdır:
Varyans analizi: "... yaş değişkeninin temel etkisi anlamlıdır (Wilks'λ = .92, F1, 123 = 5.43, p < .05, η2 = .05)."
"... yaş grubu bakımından anlamlı bir ana etki tespit edilmiştir, F2, 89 = 16.67, p = .0001, kısmi η2 = .29.
Ayrıca, F çoklu karşılaştırmalar (Tukey testi gibi) rapor edilirken serbestlik derecesi (sd) mutlaka verilmelidir.
Korelasyon: "... arasında pozitif yönde anlamlı ilişki vardır (r = .58, p < .01)."
" ... A ve B ile X ve Y arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r = .41 ve r = .49, p < .01)." [Genişletilmiş İngilizce özette ise; "...relationships between A and B; X and Y were found to be significant (r = .41, p < .01; r = .49, p < .01, respectively)."].
"... arasındaki korelasyonları karşılaştırınca anlamlı bir fark bulunmuştur (Fisher'in z = 1.74, p = .04)."
T-testi analizi: "...anlamlı düzeyde yüksek çıkmıştır (t = -7.57, p < .001)."
Regresyon analizi: Regresyon analizleri rapor edilirken R, R2, F, Beta, t ve p değerleri verilmelidir. Örneğin; "... tüm değişkenlerin X'i anlamlı düzeyde yordadığı görülmektedir (R2= .04, F10, 920 = 3.3, p < .0001). ... Y'nin (β = .09, t = 2.51, p = .01) X'i anlamlı derecede yordadığı gösterilmiştir."
"... (β = .84, t = 3.26, ΔR2 = .04, ΔF6,129 = 10.67, p < .001)."
"... sosyal baskının (βSB = 16, t = 2.12, p < .01, η2=.27, %95 CI = [.00, .12], sr2 = .11) varyansa önemli katkısı bulunmaktadır. "
Aracı değişkenlerin kısmi aracılık etkisi: "...(nokta tahmin = .01 ve %95 BCa GA [.0017, .0236])."
Faktör analizleri: Her bir faktör altındaki maddelerin faktör yükleri (factor loadings) ve her bir faktörün açıkladığı varyans bilgileri verilmelidir.
Açımlayıcı faktör analizi: "Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) katsayısı (.84) ve Bartlett küresellik testinin anlamlılık düzeyi [χ2 (105) = 651.64, p = .000] verilerin faktör analizi için uygun olduğunu göstermiştir."
Doğrulayıcı faktörü analizi: "... [χ2 (74, N = 195) = 113.36, χ2 /sd =1.53, RMSEA= .05, CFI= .99]."
Yol (path) analizi: "... ilk model uyumlu çıkmamıştır [χ2 (18, N = 509) = 57.37, p = .00, GFI = .98, AGFI = .94, NNFI = .80, CFI = .90, RMSEA = .07]."
Ki-kare farklılık testi: "... yapılan modifikasyon ile model anlamlı olarak farklılaşmıştır [Δχ2 (1) = 21.54, p < .01]."
Wald istatistiği: "... Wald (1) = 36.86, p < .001."
İç tutarlılık: "Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı .93 olarak bulunmuştur." ya da cümle sonunda (α = .93) şeklinde belirtilmelidir.
Son olarak tartışma bölümü ise, araştırma bulgularının alanyazın ışığında açıklanmasını ve tartışılmasını içermelidir.
d) Kaynaklar: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Metin içinde belirtilen tüm kaynaklar "Kaynaklar" listesi içinde yer almalıdır.
Metin içinde kaynaklara atıfta bulunurken yazarların soyadları ve yayın tarihi kullanılır. Örnekler aşağıda belirtilmiştir:
Savaş (1985) ...
Savaş'a (1985) göre ...
File ve Smith (1992) ...
Fill ve Smith'e (1992) göre ...
Martin, Sheldon ve Yaffee (1994) ...
(Martin, Sheldon ve Yaffee, 1994)
İngilizce özet için örnek: (Martin, Sheldon, & Yaffee, 1994)
Yazar sayısı 3 ile 5 arasında ise, metin içinde ilk geçtiği yerde yukarıda olduğu gibi; ikinci geçtiği yerde ise "Smith ve arkadaşları (1980) ya da (Smith ve ark., 1980)" şeklinde belirtilmelidir. Yazar sayısı 6 veya daha fazla ise metin içinde ilk geçtiği yerden itibaren "Smith ve arkadaşları (1980)" olarak verilmelidir.
Cümle sonunda birden fazla esere atıfta bulunuluyor ise kaynaklar parantez içinde alfabetik sıra ile aşağıdaki şekilde verilmelidir:
... (Doğan 1987; Kleft ve Dobson, 1990; Smith ve ark., 1980; Winson, George ve Zeng, 1986).
Ana metinin sonundaki "Kaynaklar" bölümünde verilen tüm kaynaklar alfabetik sıra ile belirtilmelidir. Kaynakların yazım kuralları ile ilgili olarak lütfen dergimizin son sayısını dikkate alınız. Kaynak listesindeki yayınlarla ilgili birtakım örnekler aşağıda sunulmuştur:
Dergi makalesinden alıntı:
Baron, R. M. ve Kenny, D. A. (1986). The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic and statistical considerations. Journal of Personality and Social Psychology, 51, 1173-1182.
Bushman, B. J., Ridge, R. D., Das, E., Key, C. W. ve Busath, G. L. (2007). When god sanctions killing effect of scriptural violence on aggression. Psychological Science, 18(3), 204-207. doi:10.1111/ j.1467-9280.2007.01873.x
Kitaptan alıntı:
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. baskı). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Kitap bölümünden alıntı:
Bandura, A. (2004). Selective exercise of moral agency. T.A. Thorkildsen ve H. J. Walberg (Ed.), Nurturing Morality içinde (37-57). Boston: Kluwer Academic.
Chrestman, K. R. (1999). Secondary exposure to trauma and self reported distress among therapists. B. H. Stamm, (Ed.), Secondary traumatic stress: Self care issues for clinicians, researchers and educators (2. baskı) içinde (29-36). Lutherville, MD: Sidran Press.
İnternet kaynağından alıntı:
Kenny, D. A. (2014). Multiple regression. (22.05.2015 tarihinde http://davidakenny.net/cm/mr.htm adresinden alınmıştır.)
Tezden alıntı:
Çuhadaroğlu, F. (1986). Adolesanlarda benlik saygısı. Yayınlanmamış tıpta uzmanlık tezi, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı, Ankara.
Jackson, T. A. (2010). Leadership, commitment, and culture: A meta-analysis. Yayınlanmamış doktora tezi, The University of Western Ontario, Ontario, Canada.
e) Ekler: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Araştırmada kullanılan ölçekler gibi ek bilgileri içermelidir.
f) Tablolar: Yeni bir sayfadan başlamalıdır ve her bir tablo ayrı bir sayfada verilmedir. Tablo numarası ve tablo başlığı tablonun üstünde yer almalı; tablo numarası kalın yazı tipiyle, tablo başlığı ise normal yazı tipiyle ve kelimelerin baş harfleri büyük olacak şekilde belirtilmelidir (örn., Tablo 1. Değişkenlere Ait Ortalama, Standart Sapma ve Korelasyon Değerleri). Gönderilecek olan tablolar mutlaka Word programının "Tablo" seçeneği kullanılarak hazırlanmalıdır. Tablo altındaki bilgiler "Not 1, Not 2 ..." şeklinde sıralanmalıdır. Tabloların verilişiyle ile ilgili olarak dergimizin son sayısını dikkate alabilirsiniz.
g) Şekil Başlıkları ve Şekiller: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Şekil numarası ve şekil başlıkları kelimelerin baş harfleri büyük olarak aynı sayfada alt alta verilmelidir. Şekillerin her biri ise ayrı sayfalarda verilmelidir. Ayrıca yazarlara, dizgi sırasında grafiklerde ortaya çıkabilecek bozulmaları önlemek için grafiği yeniden çizebilmek amacıyla grafik verilerini Excel dosyasında ayrı olarak göndermeleri ayrıca önerilebilir. Ancak bu tür şekillerin metin içinde yer alacak diğer tablo ve şekillerle karışmasını önleyecek şekilde açıklamalar yer almalıdır. Özel baskı gerektiren şekil ve fotoğrafların masrafı yazardan talep edilebilir.
Gönderilecek olan tablo ve şekillerin toplam sayısının 5 ya da 6'yı geçmemesine özen gösterilmelidir.
h) Yazar Notları: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Eğer araştırma bir tez çalışmasının özeti ise veya araştırmayı destekleyen kurum(lar) var ise bu bölümde belirtilmelidir. Ayrıca araştırmacının, araştırmaya katkılarından dolayı teşekkür etmek istediği kişiler de bu sayfada belirtilmelidir. Bu bölüm makalenin sisteme ilk yüklenişinde yer almamalı, eğer söz konusu yazı yayına kabul edilirse daha sonra gönderilmelidir.
ı) Yazışma Adresi: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Yazarın veya yazarlardan bağlantı kurulabilecek olan kişinin adresi, telefon numarası ve varsa faks numarası ile e-posta adresi bu bölümde yer almalıdır. Tek kopya olması yeterlidir. Bu bölüm de makalenin sisteme ilk yüklenişinde yer almamalı, eğer söz konusu yazı yayına kabul edilirse daha sonra gönderilmelidir.
i) Genişletilmiş İngilizce Özet (Summary): Yeni bir sayfadan başlanmalı ve İngilizce kısa başlık mutlaka belirtilmelidir. Özet, çift aralıklı ve 4-10 sayfa uzunluğunda olmalı; giriş, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerini içermelidir. Yazım kurallarıyla ilgili olarak yukarıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurulmalı, İngilizce dilbilgisi kurallarına dikkat edilerek anlaşılır biçimde yazılmasına özen gösterilmelidir.
4. Makalelerde ifade edilen düşüncelerden yazarları sorumludur.
5. TPD'de yayınlanan makalelerden ancak kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Yazının içeriğinde olabilecek çarpıtmalardan, alıntıyı yapan ve yayınlayan kişi ya da kuruluşlar yasalar karşısında sorumludur.
6. Yayın Kurulu, yazıda gerekli gördüğü sözcükleri değiştirebilir.
7. Kurallara uymayan yazılar yayınlanmaz.
8. TPD'de yayınlanan yazılar için herhangi bir ücret ödenmez. Ancak makale yayınlandıktan sonra, yazar TÜBA'ya başvurduğu takdirde, TÜBA'nın uluslararası yayınları özendirme fonu kapsamında belirlenen maddi ödülü talep edebilir.
9. Yayınlanan her araştırmanın verilerinin 5 yıl süre ile araştırmacı tarafından saklanması zorunludur. Gerek yayın politikamız gerekse dahil olduğumuz uluslararası yayın kuruluşlarının kuralları gereğince zaman zaman bazı yazıların verileri ve analiz programları yazarlardan istenebilecektir.
100. Yıl Mah. Fethiye Sk. Sefa Apt. 5/1 Çankaya/Ankara
0 (312) 425 67 65
0 (312) 418 15 50
0 (312) 417 40 59
psikolog.org.tr
bilgi@psikolog.org.tr
Genel Merkez
Türk Psikologlar Derneği
Resmî Web Sitesi
© 2023 Genel Merkez - Türk Psikologlar Derneği
Tüm hakları saklıdır, İçerik izinsiz kopyalanamaz ve kullanılamaz.
Çerez politikası: Hiç bir kullanıcı verisi kaydedilmemektedir.