Kültüre Özgü ve Evrensel Yönleriyle İş Yerinde Cinsel Taciz Ölçeği
Workplace Sexual Harassment Scale with Emic and Universal Manifestations
Nitelik Mi, Nicelik Mi? Türkiye’de Psikoloji Lisansüstü Programlarına Yönelik Bir İnceleme
Is Quantity Getting Over Quality? Graduate Study in Psychology in Türkiye
İş Yaşam Dengesi, İş-Aile Çatışması ve Zenginleşmesi: Kuramsal Bir Değerlendirme
Work-Life Balance, Work-Family Conflict, and Work-Life Enrichment: A Theoretical Review
Türkiye’de Sosyal Psikoloji Araştırmaları: 1990-2022
Social Psychology Research in Türkiye: 1990 - 2022
Soy içi C57BL/6J Farelerde Beklentisel Bulantı ve Kusma Modeli
Anticipatory Nausea and Vomiting in C57BL/6J Inbred Mice
Çocukluk Çağı Olumsuz Yaşantılarının Yaşam Kalitesi Üzerindeki Etkisi: Başa Çıkma Tarzlarının Rolü
Impact of Adverse Childhood Experiences on Quality of Life: The Mediating Role of Stress Coping Styles
Güvensiz Bağlanma Örüntüleri ile Sınır Kişilik Yapılanması Arasındaki İlişkide Zihinselleştirme ve Duygu Düzenleme Güçlüğünün Sıralı Aracılık Etkisi
The Sequential Mediating Effect of Mentalization and Emotion Regulation Difficulties in the Relationship Between Insecure Attachment Patterns and Borderline Personality Organization
Dokunsal Algıda Yukarıdan Aşağı Etkilerden Belleğin Rolü
The Role of Memory as a Top-Down Influence on the Haptic Perception
Yaşlı Bireylere Yönelik Tutumlar: Bazı Sosyal Psikolojik Yaklaşımlar ve Çalışmalar
Attitudes toward Older People: Some Social-Psychological Approaches and Studies
Din ve Psikoterapi: Etik Meseleler ve Öneriler
Religion and Psychotherapy: Ethical Issues and Suggestions
Sürücü Davranış ve Becerilerinin Kontrol Odağıyla İlişkisinin İki Farklı Ölçüm ile İncelenmesi
The Examination of The Relationship Among Driver Behavior, Driver Skills and The Locus of Control by Using Two Measurements
Evlilik Kalitesi, Doyumu ve Uyumu Üzerine Çiftlerle Yapılan Boylamsal Çalışmaların Sistematik Derlemesi
Systematic Review of Longitudinal Studies with Couples on Marital Quality, Satisfaction, and Adjustment
Uzun Süreli Kakao Flavanolleri Alımının Bilişsel İşlevlere ve Duygudurumuna Etkileri ve Bu Etkilerin Altındaki Fizyolojik Mekanizmalar: Bir Derleme Çalışması
The Effects of Long-Term Cocoa Flavanols Intake on Cognitive Functions and Mood, and the Physiological Mechanisms Underlying These Effects: A Literature Review
Duygusal İstismar ile Yeme Bozuklukları Arasındaki İlişkide Duygu Düzenlemenin Rolüne İlişkin Bir Derleme
The Role of Emotion Regulation in the Relationship Between Emotional Abuse and Eating Disorders: A Review
Koronavirüs Salgını Sürecinde Bireylerin Depresyon ve Kaygı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Investigating Depression and Anxieties of Individuals in Terms of Various Variables in the Process of Coronavirus Outbreak
Kimlik Gelişiminin Boyutları Ölçeğinin Okul Dışı Genç Kadınlar Üzerinde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Validity and Reliability of the Dimensions of Identity Development Scale into out of School Young Women
Yakın İlişkilerde Örtük Süreçler: Örtük Partner Tutumları ve İlişki Çıktıları
Implicit Processes in Close Relationships: Implicit Partner Attitudes and Relationship Outcomes
Çevrimiçi Disinhibisyon Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
The Development of Online Disinhibition Scale: Reliability and Validity Study
İki Dillilik ve Görev Değiştirme Becerileri: Deneysel Desen Araştırmaların İhtiyacı
Bilingualism and Task Switching: The Need for Experimental Designs
Flört Şiddetini Anlamak: Nitel Bir Çalışma
Understanding Dating Violence: A Qualitative Study
Psikolojik Yardım Alma Tutumunun İncelenmesi: Psikoloji Öğrencileri ve Genel Popülasyonun Karşılaştırılması
An Investigation of Attitudes Towards Getting Psychological Help: A Comparison between a Sample of Psychology Students and a Community Sample from Turkey
Psikolojik İyi Oluş: Zaman Perspektifi ve Psikolojik Esnekliğin Rolü
Psychological Well-Being; Time Perspective and Psychological Flexibility
Sentaktik İşlemleme Düzeyinde Dil ve Müziğin Ortak Temelleri
Common Foundations of Language and Music at a Syntactic Processing Level
Israrlı Takip: Tanımı ve Sosyal Psikolojik Değişkenler ile İlişkileri
Stalking: Definition and Its Relationship with Social Psychological Variables
Birlikte Ebeveynlik Ölçeği: Ölçek Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Coparenting Scale: Scale Development, Validation, and Reliability Study
Travma Sonrası Stres Bozukluğunda EMDR Uygulamalarının Etkililiğine İlişkin Çalışmaların Gözden Geçirilmesi
Review of Studieson The Effectiveness of EMDR Applicationsin Post-Trauma Stress Disorder
Üniversite Öğrencilerinin Türkiye’deki Suriyelilere Yönelik Tutumları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Attitudes of University Students towards Syrians in Turkey: A Scale Development Study
Çocuk Bakıcısı ile Ailenin İlişkisi
The Relationship between the Nanny and the Family
Mekânın Temsili: Uzamsal Düşüncenin Zihinsel Döndürme Performansına Etkisi
Spatial Representation: The Effect of Spatial Thinking on Mental Rotation Performance
Çağrışım Belleği Üzerine Bir Gözden Geçirme
A Review on Association Memory
Türkçe Kelimelerin Bellek Yanılması Üretme Oranlarının Deese-Roediger-McDermott (DRM) Paradigması ile İncelenmesi
An Examination of the False Memory Rates of Turkish Words with the Deese-Roediger-McDermott (DRM) Paradigm
Gözleme Dayalı Terapötik İttifak Ölçeği Türkçe Formu’nun (GDTİÖ) Psikometrik Özellikleri (GDTİÖ’nün Psikometrik Özellikleri)
The Psychometric Properties of the Turkish Form of the Therapeutic Alliance Observational Coding System (TPOCS-A)
Aile İçi Şiddet: Faillerin Şiddet Davranışını Durdurmada Müdahale Yaklaşımlarının Etkisi
Domestic Violence: The Effectiveness of Intervention Approaches to Stop Perpetrators’ Violent Behaviour
Bireysel ve İlişkisel Bağlamda Algılanan Partner Duyarlığı: Derleme Çalışması
Perceived Partner Responsiveness in Personal and Relational Contexts: A Review Study
Tanıma Belleğinde Kriter Belirleme ve Tepki Yanlılığı Değişimlemeleri
Criterion Setting in Recognition Memory and The Manipulations of Response Bias
Eşit, Güvenli, Özgür İlişki: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Flört Şiddeti Önleme Programının Etki Değerlendirmesi
Equality, Safety, Autonomy in Relationships: Testing the Effectiveness of a Dating Violence Prevention Program for College Students
Kişiliğin Karanlık Üçlüsü: Narsisizm, Makyavelizm ve Psikopati
Dark Triad Personality: Narcissism, Machiavellianism, and Psychopathy
Anne Bekçiliği Ölçeği Anne Formunun Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Turkish Adaptation of Maternal Gatekeeping Scale: Validity and Reliability Study
Birey-temelli ve Grup-temelli Süreçlerin Kaynaşımı: Aşırı Fedakâr Grup-yanlısı Davranış Sergileme Eğilimini Yordama
The Fusion of Individual-based and Group-based Processes: Predicting Tendency to Exhibit Extreme Self-sacrificing Pro-group Behavior
Cinsiyet ve Saldırganlık İlişkisi: Görgül ve Kuramsal Çalışmalara Güncel Bir Bakış
Gender Differences in Aggression: A Current Review of Empirical and Theoretical Studies
İleri Yetişkinlerle Çalışan ve Araştırma Yapan Psikologların Dikkat Etmesi Gereken Etik Konular
Ethical Issues Needed to Be Paid Attention by Psychologists Working with Older Adults
Çocukla Gelen ve Hiç Bitmeyen İlişki: Ortak Ebeveynlik
Co-parenting: Never Ending Relationship Between Parents
İşe Adanmanın Teorik Temelleri ve Ölçümü
Theoretical Foundations and Measurement of Work Engagement
“Erkek” Olmak ya da Olmamak: Sosyal Psikolojik Açıdan Erkeksilik/Erkeklik Çalışmaları
To Be or Not to Be “Man”: Masculinity/Manhood Studies from Social Psychological Perspective
Ödül ve Bedel Bölüşümüne İlişkin Haklılık Algılarında Katkı Türü ve İç-Grup Üyeliğinin Etkisi
The Effect of Effort/Ability Based Contributions and In-group Membership on the Perceived Fairness of Positive and Negative Outcomes
Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü
Meanings Attributed to the Flag: The Role of Social Identity Motives
Mental Durumlarda Kraepelin’in Tanılama Modeli ile Lacan’ın Yapısal Yaklaşımının Bir Karşılaştırması: Konumlanmadan Araştırma ve Uygulamaya
A Comparison between Kraepelin’s Diagnostic Model and Lacan’s Structural Approach in Mental Situation: From Positioning to Research/Application
Bilişsel Psikolojide Bilgisayar Temelli Davranışsal Deneyler Tasarlanırken, Uyarıcı Sunumu ve Tepki Zamanı Ölçümünde Yaşanan Zamanlama Sorunları
Timing Issues Encountered in Stimulus Presentation and Reaction Time Measurement While Designing Computer Based Behavioral Experiments in Cognitive Psychology
Q Yöntemi: Tarihi, Kuramı ve Uygulaması
Q Methodology: History, Theory and Application
Psikoloji Penceresinden Erken Yaşta Evlendirilen Kız Çocukları
Early Marriages from a Psychological Point of View
Sosyal Karşılaştırmaların Ulusal Nostalji Üzerindeki Etkisi
The Effect of Social Comparisons on National Nostalgia
Uyuma Yönelik Olmayan Bir Duygu Düzenleme Stratejisi Olarak Kompulsiyonlar
Compulsions as a Maladaptive Emotion Regulation Strategy
Güvensiz Bağlanma Neden Yaygın? Bir Erken Uyarı ve Uzaklaşma Sistemi olarak Güvensiz Bağlanma
Why is Insecure Attachment Prevalent? Insecure Attachment as an Early Alarm and Escape System
Anne Duyarlılık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Maternal Sensitivity Scale: Validity and Reliability Studies
Duyusal İşlemleme Hassasiyeti: Kuramsal Çerçeve ve Derleme Çalışması
Sensory Processing Sensitivity: Theoretical Framework and Literature Review
İşlevsel ve İşlevsiz Dürtüselliğin Sürücülük Becerileriyle Farklılık Gösteren İlişkilerinin İncelenmesi
The Differential Associations of Functional and Dysfunctional Impulsivity with Driving Skills
Kişilik Bozukluklarında Şema Terapi Etkililik Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi
Review of Schema Therapy Effectiveness Studies in Personality Disorders
359 Türkçe Kişilik Sıfatının Beğenirlik Değerlendirmeleri
Desirability Ratings for 359 Turkish Personality Adjectives
Kanser Hastası Çocukların Ebeveynlerinde Travma Sonrası Gelişim ve Yükleme Biçimleriinc
Posttraumatic Growth and Attributional Style in Parents of Children with Cancer Illness
Olayların Merkeziliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıinc
The Centrality of Events Scale: A Study of Reliability and Validity
Çocukların Katılımıyla Yürütülen Araştırmalarda Eti̇k
Ethical Issues in Studies with Children
Anne-Ergen Çiftlerinin Toplumsal Cinsiyet Rolleriyle İlgili Algısının İçerik Analiziinc
The Content Analysis of Mother-Adolescent Pairs’ Gender Role Perception
Öğrencilerin Özsaygılarının Artırılması Yoluyla Okul Terkinin Önlenmesiinc
The Prevention of Early School Leaving by Increasing Students’ Self-Esteem
Yüz En-Boy Oranının Psikolojik Özellikler, Sosyal Davranış ve Sosyal Algıyla İlişkisi
The Relationship between Facial Width-to-Height Ratio and Psychological Characteristics, Social Behavior, and Social Perception
Etnik Kimlik ve Avrupalı Kimliğinin, Türkiye’nin AB’ye Girmesi Yönündeki Tutumlarla İlişkileriinc
The Relationship Between Ethnic Identity, European Identity and Attitudes Towards EU
Ulusal Kimliğin Sınırlarını Tanımlama Biçimleri ve Türkiye’ye Gelen Suriyeli Sığınmacılara Yönelik Tutumlarinc
Definitions of National Identity Boundaries and Attitudes Toward Syrian Refugees in Turkey
Ki̇mmi̇ş O Ayrılıkçı: Türki̇ye’de Uzun Süredi̇r Devam Eden Türk-Kürt Çatışmasının Çoklu Sosyal Ki̇mli̇k Di̇nami̇kleri̇ni̇ Çözümlemekinc
Who Is the Separatist: Untangling The Dynamics Of Multiple Social Identities In The Intractable Turkish-Kurdish Conflict In Turkey
Gezi’den Sonra Ne Oldu? Güçlenmenin, Politikleşmenin ve Örgütlenmenin Kolektif Eylemlerdeki Rolü
What Happened After Gezi? The Role of Empowerment, Politicization, and Organizing in Collective Action
Türklerin ve Kürtlerin Birbirlerine Karşı Olumsuz Tutumlarının Bazı Psikolojik Değişkenlerle İlişkisi
Psychological Correlates of Negative Attitudes of Turks and Kurds Toward One Another
Üniversite Öğrencilerinin Doğu-Batı Temsilleri: Ayrımlar, Eleştiriler, Talepler
The Representations of East-West among the University Students: Distinctions, Criticisms, Demands
Değer Yönelimlerinin Belirlenmesinde Etnik Kimlikle Özdeşleşmenin Belirleyici Rolü: Türkiyeli Kürtlerin Birey ve Grup Düzeyinde Karşılaştırılması
The Determinative Role of Ethnic Identification in Determining Value Orientations: A Comparison of Kurds from Turkey at Individual and Group Levels
Ergenlikte Duygu Düzenleme ve Psikolojik Uyum: Duygu Düzenleme Ölçeğinin Türkçe Uyarlamasıinc
Emotion Regulation during Adolescence and Psychological Adjustment: Psychometric Qualities of Emotion Regulation Questionnaire in Turkish Culture
Yetkecilik, Sosyal Baskınlık Yönelimi ve Siyasal Görüş
Authoritarianism, Social Dominance Orientation and Political Opinion
Benlik Gelişiminin Öz-Yeterlik Algısı ve Ebeveyn Davranışlarıyla İlişkisiinc
The Association of Self Development with Self-Efficacy and Parenting Behaviors
Biyopsikososyal Model Çerçevesinde Fibromiyalji ve Depresyon
Fibromyalgia and Depression within the Framework of Biopsychosocial Model
Kişisel ve Simüle Nostaljinin Varoluşsal İşlevi Üzerine Bir Çalışmainc
A Study of Existential Function of Personal and Simulated Nostalgia
Suçluluk ve Utanç Duyguları Üzeri̇ne Kavramsal, Nöropsi̇koloji̇k ve Psi̇kopatoloji̇k Bi̇r Derlemeinc
A Conceptual, Neuropsychological and Psychopathological Review on Guilt and Shame
Mizah Tarzları ile Kişilik Özellikleri, Kişilerarası İlişki Tarzları ve Psikolojik Sağlık Arasındaki İlişkilerinc
Bağlanma Stilleri ve Yeme Tutumu Arasındaki İlişkide Geştalt Temas Biçimlerinin Aracı Rolüinc
Özgür İrade ve Belirlenimcilik Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlaması ve Psikometrik Özellikleriinc
Ki̇mli̇k Li̇derli̇k Ölçeği̇’ni̇n Türkçe Formunun Psi̇kometri̇k Özelli̇kleri̇ni̇n Üni̇versi̇te Öğrenci̇ Örneklemi̇nde İncelenmesi
Gezi Protestolarına Katılanların Politik Profilleri ve Demokratik Tutumlarıinc
“Gezi, Bardağı Taşıran Son Damlaydı”: Sosyal Psikolojik Bir Perspektifle Gezi Parkı İsyanını Anlamakinc
Muhafazakarlık, Kaygı ve Tehdit Edici Uyarıcılara Karşı Dikkat Yanlılığıinc
Alevilerin İç-grup Yanlılığında Kimlikle Özdeşleşme ve Toplumsal Belleğin Rolü
Gruplararası Temas ve Çatışma ile Azınlıklara Yönelik Tutumlar ve Çokkültürlülüğe Destek Arasındaki İlişkiler: Gruplararası Tehdit ve Kaygının Aracı Rolüinc
Kişisel ve Toplumsal Düzeylerde Eşitliğe Karşıtlık ve Değişime Direnmenin Muhafazakârlıkla İlişkisiinc
Önsöz: Toplum, Kimlik ve Siyaset: Sosyal Psikolojik Yaklaşımlar Özel Sayısı
İşyerlerinde Cinsel Taciz: Kapsamı, Öncülleri, Sonuçları, Kurumsal Baş Etme Yöntemleriinc
Çalışanların Benlik Yönelimlerinin Liderlik İhtiyaçları ve Psikolojik İyi Oluş Halleri Üzerindeki Rolüinc
Türk Kimliği İçerikleri: Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşıminc
Anne Duyarlığı ve Erken Dönem Bağlanma-Temelli Ebeveynlik Destek ve Müdahale Programlarıinc
İlişki Doyumunun Erken Dönem Uyum Bozucu Şemalar, Kişilerarası İlişki Tarzları ve Kendilik Algısı Açısından Değerlendirilmesiinc
Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği Kısa Formu (FOTÖ-17) Uyarlama Çalışmasıinc
Türkiye’de İşkence Mağdurlarının Psikolojisi Üzerine Yapılmış Araştırmaların Gözden Geçirilmesiinc
Kadın Şiddet Mağdurlarına Yönelik Tutumlarda Mağdurun Trans Kimliğinin Etkisiinc
Dünden Bugüne Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddet ve Ulusal Kadın Çalışmaları: Psikolojik Araştırmalara Davet
Basında Kadına Yönelik Şiddet Haberlerinin Ele Alınış Biçimlerinin Karşılaştırılmasıinc
Namus Adına Kadına Yönelik Şiddete Dair Sosyal Temsiller: Karma Yöntemli Bir Çalışma
Kadın Sığınma Evlerinde Kalan Şiddet Mağduru Kadınlar: Demografik ve Sosyoekonomik Bir İnceleme
Şiddet Davranışının Nedenlerini Açıklamada Biyolojik Temelli Kuramların Rolüinc
Saldırganlığın Örtük ve Açık Benlik Yansımalarının Değerlendirilmesiinc
Hangi Narsizm? Büyüklenmeci ve Kırılgan Narsizmin Karşılaştırılmasına İlişkin Bir Gözden Geçirmeinc
Dolaylı Utanma Ölçeğinin Amerika Örnekleminde Geçerlik ve Güvenirliği
Örgütsel Özdeşim ve Örgütsel Bağlılık Birbirinden Farklı Yapılar Mıdır? Bir Faktör Analizi Çalışmasıinc
Düzenleme Odağı Ölçeği (DOÖ), Sebat ve Risk Alma Ölçeklerinin Türkçe’ye Uyarlanması ve DOÖ’nün Psikometrik Açıdan Değerlendirilmesiinc
Görev Yönelimli ve İlişki Yönelimli Liderlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği Geliştirilmiş Formunun Doğrulayıcı Faktör Analizi: Normal Zihinsel Gelişim Gösteren Çocukların Oluşturduğu Bir Örneklem
Bilişsel Kapalılık İhtiyacı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlik Analizi
Önsöz: 50 Yılın Ardından Avrupa’daki Türkiyeli Göçmenler: Psikolojik ve Sosyolojik Yaklaşımlarinc
Türk Göçmen Ailelerde Sosyalleştirme Hedefleri ve Ana Babalık: Okul Öncesi Döneme Detaylı Bakış
İkinci Kuşak Avrupalı Türklerde Psikolojik Entegrasyon ve Uyum: Çift Boyutlu Kültürleşme üTemelinde Karşılaştırmalı Bir Derlemeinc
Şehir Bağlamı ve Türk Göçmenlerin Ayrımcılık Algısı: İki Belçika Şehrinin Eğilim Skoru Eşleştirmesiyle Karşılaştırması
Birleşik Krallık’daki Türkiye Kökenli Kadınlarda Yaşam Doyumu: Kimlik, Kültürleşme ve Ayrımcılıkinc
Tersine Beyin Göçünde Sosyal Ağların Rolü: Türkiyeli Mühendislerin Almanya’dan Geriye Göç Deneyim ve Algılarıinc
Göç Araştırmalarında Mekan Boyutu: Kültürel ve Mekansal Bütünleşmeinc
Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetle Baş Etme: Çok Boyutlu Bir İncelemeinc
Aleksitimi: Bağlanma, Benlik Algısı, Kişilerarası İlişki Tarzları ve Öfkeinc
Orta Çocuklukta Anneye Kaygılı ve Kaçınan Bağlanma: Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri-II Orta Çocukluk Dönemi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanmasıinc
Olay Sonrası Yanlış Bilgi Paradigması: Yaşlanma ve Stresin Etkisiinc
Sınıfın Sosyal Çevresini Algılama Ölçeği: İki Ayrı Örneklemde Geçerlik ve Güvenirliğin Sınanmasıinc
Ergenlerde Sanal Zorbalık: Nedenler, Duygular ve Baş Etme Yollarının Niteliksel Analiziinc
Ayrılık Nedenleri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Vancouver Obsesif-Kompulsif Ölçeği: Türkçe Formu’nun Üniversite Öğrencilerinde Geçerlik ve Güvenirliği
Tiksinme Ölçeği ile Bulaşma/Kirlenme Bilişleri Ölçeği’nin Türkçe Versiyonlarının Psikometrik Özellikleri
Kalıpyargı İçeriği Modeline Sosyal Bağlamsal Bir Yaklaşım: Bağlam İçinde Kalıpyargı İçerikleri
Evlilikte Kızgınlık, Üzüntü ve Suçluluk Duygularının İfade Biçimlerinin Ölçümüinc
Merak ve Keşfetme Ölçeği II: Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizleri ve Güvenirlik Çalışması
Algılanan Örgütsel, Yönetici ve Çalışma Arkadaşları Desteği Ölçekleri: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İşyerinde Birey-Çevre Uyumu: Kuramsal Yaklaşımlar ve Örgütsel Psikolojideki Yeriinc
Young Ebeveynlik Ölçeği - Anne Formu (YEBÖ-A) Psikometrik Özelliklerinin Bir Grup Ergen Üzerinde Değerlendirilmesiinc
Birey-Örgüt Değerleri Arasındaki Uyumun Örgütle Özdeşleşme ile İlişkisiinc
Zihin Kuramı Gelişiminde Kardeş Etkisi: İkizler, Tek Kardeşliler ve Tek Çocukların Karşılaştırılmasıinc
Yakın İlişkilerde Michelangelo Olgusu: İdeal Benliğin Heykeltıraşı Olarak Partner Onaylaması
İstemsiz Okumanın Maddeye Özgü Uyumluluk Oranı Etkisindeki Rolü
Lezbiyenlerde İçselleştirilmiş Homofobi Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
Ailedeki Koruyucu Etkenler Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirliğiinc
Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği-IV: Klinik Bağlamda Zekanın Değerlendirilmesinde Türkiye için Yeni Bir Dönem
Görsel Analog Ölçeği ve Duygu Kafesi: Kültürümüze Uyarlama Çalışması
Eşcinsellere Yönelik Tutumlar, Cinsiyetçilik ve Romantik İlişkilerle İlgili Kalıpyargılar: Yetişkin Bağlanma Biçimleri Açısından Bir Değerlendirme
İşe Alım Sürecinde Kullanılacak Dürüstlük Ölçeği Oluşturma Çalışması
Olumlu Sosyal ve Saldırgan Davranışlar Ölçeği’nin Ergen Örnekleminde Psikometrik Açıdan İncelenmesi
Kontrol Odağı ve Eleştirel Düşünmenin Üniversite Öğrencilerinin İlişki Doyumsuzluklarına Verdikleri Tepkiler Üzerindeki Yordayıcı Rolüinc
Üst Biliş Hakkında Bir Gözden Geçirme: Üstbiliş Çalışmaları mı Yoksa Üst Bilişsel Yaklaşım mı?
Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri’nin (YİYE-I), Kendilik Algısı, Olumsuz Otomatik Düşünceler ve Psikopatolojik Belirtiler Bağlamında İncelenmesi
Akran Zorbalığı Ölçek Geliştirme Ön Çalışması: Kendini Bildirim Formuinc
Temel Değerlerin Ölçümü: Portre Değerler Anketinin Türkçe Uyarlaması
İnsanlarda Özgeci İşbirliğinin Psikolojik ve Beyinsel Temelleri
Anne-Baba Tutum ve Davranışlarının Psikolojik Etkileri: Türkiye’de Yapılan Çalışmalara Toplu Bakış
Ergenin Anne-Babadan Algıladığı Psikolojik Kontrol: Psikolojik Kontrol Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği
Savaş Yaşantılarının Ardından Çocuk ve Ergenlerde Gözlenen Travma Tepkileri ve Psiko-Sosyal Yardım Önerileri
Namusa ve Namus Adına Kadına Uygulanan Şiddete İlişkin Tutumlar Ölçeklerinin Öğrenci Örneklemiyle Geliştirilmesi
Ergenlerde Anneden Algılanan Kabul/İlgi ile Benlik-Algısı Arasındaki İlişki: Babadan Algılanan Kabul/İlginin Aracı Rolü
Üniversite Öğrencilerinde İntihar Düşünce ve Davranışları ile İlişkili Faktörler: Yaşamı Sürdürme Nedenleri ve Baş Etme Yollarıinc
Yoksulluğa İlişkin Nedensel Atıfl ar Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özelliklerinin Değerlendirilmesi
Gözden Geçirilmiş Sosyal Sorun Çözme Envanteri’nin Türkçe’ye (Tr-SSÇE-G) Uyarlanması, Güvenirlik ve Geçerlik Analizi
Orta ve İleri Ergenlik Döneminde Risk Alma Davranışı: Ebeveyn ve Akranların Rolü
Bakıcı İyilik Ölçeği’nin Uyarlama, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Obsessif-Kompulsif Bozukluk Semptomların Değerlendirilmesinde Kullanılan İstem Dışı Düşünceleri Yorumlama Envanteri, Obsessif İnanışlar Ölçeği ve Düşünceleri Kontrol Etme Ölçeği’nin Türk Örnekleminde İncelenmesi
Ebeveynlik Biçimlerinin Değerlendirilmesi: Young Ebeveynlik Ölçeği’nin Psikometrik Özelliklerine İlişkin Bir İnceleme
Ebeveyn Rolüne İlişkin Kendilik Algısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıinc
Öğretmenlerde Kimliklenme ve Kimliklenmenin İşe Yönelik Tutum ve Algıları Yordayıcılığı
Bir Devlet Kurumunda ISO 9002 Eğitimine Yönelik Tutumların Belirleyicileri ve Boyutları
Dünyaya İlişkin Varsayımlar Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması: Ön Çalışmainc
Kısa Süreli Bilişsel Terapiye Uygunluk Ölçeği’nin (BİLTER-U) Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Bir Ön Çalışma
Görgü Tanıklığında Bellek Hataları: Olay Sonrası Bilginin ve Tuzak Soruların Hatırlama ve Kaynak İzleme Üzerindeki Etkisiinc
Film Analizi Yöntemi ile Virginia Satir Aile Terapisi Yaklaşımına Bir Bakış
Suça İlişkin Kişilerarası Motivasyonlar Ölçeğini Türk Kültürüne Uyarlama Çalışmasıinc
Padua Envanteri - Washington Eyalet Üniversitesi Revizyonu: Türkçe Versiyonunun Psikometrik Özellikleriinc
Farklı Soyutlama Düzeylerinde Benlik Temsilleri -II- : ‘Bireysel Benlik’le İlgili Etmenlerin ‘Kolektif Benlik’ Temsiline Etkileriinc
Plasebo Etkisi: Kuramsal Yaklaşımlar ve Fizyolojik, Nörolojik ve Psikolojik Bozuklukların Tedavisindeki Rolüinc
Yakın İlişkilere Bağlanım: Bilişsel Ve Davranışsal Olarak İlişkiyi Sürdürme Mekanizmaları
Çalışma Yaşamında İzlenim Yönetimi: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması
Klinik Psikoloji Alanında Karşılaşılan Etik İhlal Örnekleri ve Nasıl Ele Alındıklarının Değerlendirilmesiinc
Test Ve Ölçek Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar: Madde Cevap Kuramı Kapsamında Madde İşlevsel Farklılık (Madde Yanlılık) Yöntemleri
Farklı Soyutlama Düzeylerinde Benlik Temsilleri -I- : Bireysel Benlik ve Kolektif Benlik ya da Benlik ve Bizlik
Gözden Geçirilmiş Kendini Ayarlama Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Suçluluk ile Utanç Duygularının Kavramsallaştırmasına İlişkin Sorunlar
Yetişkin Bağlanma Boyutları İçin Yeni Bir Ölçüm: Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri-IInin Türk Örnekleminde Psikometrik Açıdan Değerlendirilmesi
Ebeveyn Ve Arkadaşlara Bağlanma Envanteri Kısa Formunun Psikometrik Açıdan Değerlendirilmesi
İlişki İstikrarı Ölçeği (İİÖ): Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Doğum Sonrası Depresyonun Etiyolojisinin Biyopsikososyal Bakış Açısından Değerlendirilmesi
Hogan Yas Tepkileri Tarama Listesi (HYTL) Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Yeme Tutumu ve Cinsiyet ile Bağlanma Biçimleri Arasındaki İlişki
Çocukların Evlilik Çatışmasını Algılaması Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Hız İhlali Yapan Sürücülerin İhlale İlişkin Nedensel Atıflarının ve Kişilik Özelliklerinin İncelenmesi
13-14 Yaş Grubu Öğrencilerinin Çatışma Çözme Stratejilerinin İncelenmesi
Bir Düzeltici Bağlanma İlişkisi Olarak Psikoterapi : Psikoterapi Süreçlerinde Bağlanma Ve Terapötik İttifak
Futbolda Seyirci Şiddeti: Sosyal Psikolojinin Katkıları ve Sınırlılıkları
Cinsiyetçilik: Kadınlara Ve Erkeklere İlişkin Tutumlar Ve Çelişik Duygulu Cinsiyetçilik Kuramı
Sınır Kişilik Bozukluğunda Dürtüsel Saldırganlık ve Duygulanım Dengesizliğinin Psikofarmakolojisi
Evlilikte Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Tutumlar: Çelişik Duygulu Cinsiyetçilik, Yaş, Eğitim Düzeyinin Etkileri
Trafik Kazalarında Sosyal Psikolojik Etmenler: Sürücü Davranışları, Becerileri Ve Sosyal Politik Çevre
Sürücünün Bilişsel Süreçlerini Anlamak: Trafik Güvenliği İçin Ne Kadar Gerekli Ve Yeterli?
Feminist Psikoloji: Nedir, Nasıl Gelişti, Psikolojiye Getirdiği Yeni Açılımlar
Öfke: Temel Boyutları, Nedenleri ve Sonuçları
Sık Kullanılan Bazı Psikolojik Ölçeklerin Güvenirliklerinin İrdelenmesi
Psikolojide Değişkenler Arasındaki Olası İlişkileri İfade Etme Yolları ve Mantık İlkelerinin Kullanımı: Denence, Genelleme, Açıklama ve Kuram
Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar
Ölçüt-Dayanaklı Değerlendirme Bağlamında Geliştirilen Sınıflama Tutarlığı İndeksleri ve Bazı Sorunları
Çocukluk Korkuları
Eğitime Gereksinimi Olan Çocukların Değerlendirilmesinde Klinik Psikologların Rolü
Çocuklara Yönelik Afet Sonrası Müdahaleler
Bilişsel Psikoterapide Kişilerarası Süreçler: Terapötik İttifak ve Terapötik İttifakta Bozulma Olguları
Bilişsel Davranışçı Terapinin Evlilik Sorunlarına Yönelik Formülasyonu
Duygudurum Bozuklukları, Şizofreni ve Alkol/Madde Bağımlılığında İntihar
Türkiyede Bilişsel Psikoloji Çalışmalarında Kullanılan Sözel Malzemeler
Kültürün Psikoloji Bilimindeki Yeri Üzerine Görüşler
Testler ve Kültür
Gruplar Arası İlişkiler: Sosyal Psikolojik Yaklaşımlara Toplu Bir Bakış
Travma Sonrası Stres Bozukluğu
Çocuk Yetiştirme Tutumları: Kuramsal Yaklaşımlar ve Görgül Çalışmalar
Eğitimde Kalitenin Artırılması İçin Bir Model: Sınıf Toplantıları Yoluyla Katılımcı Eğitimi
Self-Awareness and Self-Regulation: A Review of Personality and Social Psychological Theory and Research
Benlik Farkındalığı ve Kendini Düzenleme: Kişilik ve Sosyal Psikoloji Kuram ve Araştırmaları Üzerine Bir Tarama
Kabul ve Yükümlülük Tedavisi
Dünden Bugüne Aktarım Kavramı
Beş-Faktör Kişilik Modeli
Grup Terapisi Süreç ve Sonuç Araştırmalarındaki Yöntemlerin Çeşitli Boyutlarda Karşılaştırılması
Obsesif-Kompulsif Bozukluk ve Bilişsel-Davranışçı Tedavi Yaklaşımı: Bir Derleme
Bilinç ve Bilinçaltı Kavramlarının Kronolojisi:17.Yüzyıldan Günümüze Kadar
Uyku ve Bilgi İşleme Süreçleri
Golemanın Duygusal Zeka Görüşünün Psikometrik Açıdan Eleştirisi ve Dinamik Etkileşimsel Model Önerisi
Demans ve Alzheimer Hastalığı
Türk Psikoloji Yazıları hakkında künye bilgilerine erişebilirsiniz.
Yaygın
1301-9961
Türk Psikologlar Derneği adına Gökhan Malkoç
Gökhan Malkoç
Türk Psikoloji Yazıları (TPY) dergisi, derleme, kuramsal içerikli veya görgül araştırma makalelerine yer vermektedir. Disiplinler arası bir yaklaşım ile, diğer bilim ve çalışma alanlarından (sosyoloji, antropoloji, eğitim, sosyal hizmet, geriatri, psikiyatri vb.) psikoloji ile ilişkilendirilmiş bilimsel çalışmalar da TPY dergisinin kapsamı dahilindedir. TPY'ye gönderilen yazılar, niceliksel, niteliksel veya her iki yöntemi birlikte kullanan çalışmalar olabilir.
Tarandığı Endeksler:
PsycINFO
Psychological Abstracts
TÜBİTAK ULAKBİM TR Dizin
Türk Psikoloji Yazıları isimli süreli yayının editör, yardımcı editör ve akademik danışmanlarına bu sayfadan ulaşabilirsiniz.
Özden YALÇINKAYA ALKAR
Kadir ÇAKIR, Elvin DOĞUTEPE, Aslı GÖNCÜ KÖSE, Duygu GÜNGÖR, Eda KARACAN, Zeynep TÜZÜN
Hasan Hüseyin SEÇİLMİŞ
Akademik Danışmanlar Kurulu (Soyadına Göre Alfabetik Sırada):
Serap AKGÜN / Bursa Teknik Üniversitesi |
|
Çiğdem DEREBOY / Aydın Adnan Üniversitesi |
|
Gülden GÜVENÇ / FMV Işık Üniversitesi |
|
Türker ÖZKAN / Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Ebru AKÜN / Ankara Üniversitesi |
|
Zehra DÖKMEN / Ankara Üniversitesi - Emekli |
|
Derya HASTA / Ankara Üniversitesi |
|
Nuray SAKALLI UĞURLU / Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Sonia AMADO / Ege Üniversitesi |
|
Nurhan ER / Ankara Üniversitesi |
|
Nesrin HİSLİ ŞAHİN / Fairleigh Dickinson University |
|
F. Melike SAYIL / TED Üniversitesi |
Meltem ANAFARTA / Ufuk Üniversitesi |
|
Gülsen ERDEN / Ankara Üniversitesi |
|
Sedat IŞIKLI / Hacettepe Üniversitesi |
|
Oya SOMER / İstanbul Okan Üniversitesi |
Sibel ARKONAÇ / İstanbul Üniversitesi - Emekli |
|
Canan ERGİN / Özyeğin Üniversitesi |
|
E. Olcay İMAMOĞLU / Orta Doğu Teknik Üniversitesi - Emekli |
|
Gonca SOYGÜT PEKAK / Şema Terapi Enstitüsü |
Bilge ATACA / Boğaziçi Üniversitesi |
|
Adnan ERKUŞ / Ankara Üniversitesi - Emekli |
|
Elif KABAKÇI / Hacettepe Üniversitesi |
|
H. Canan SÜMER / Özyeğin Üniversitesi |
Aydan AYDIN / İstanbul Üniversitesi |
|
Neşe EROL / Ankara Üniversitesi |
|
A. Nuray KARANCI / TOBB ETÜ |
|
Nebi SÜMER / Sabancı Üniversitesi |
Orhan AYDIN / Ufuk Üniversitesi |
|
H. Tuğba EROL KORKMAZ / Mersin Üniversitesi |
|
Doğan KÖKDEMİR / Başkent Üniversitesi |
|
Dilek ŞİRVANLI ÖZEN / Atlas Üniversitesi |
Belgin AYVAŞIK / TED Üniversitesi |
|
Mehmet ESKİN / Aydın Adnan Üniversitesi |
|
Sibel KAZAK BERUMENT / Hacettepe Üniversitesi |
|
Leman Pınar TOSUN / Uludağ Üniversitesi |
Fuat BALCI / Koç Üniversitesi |
|
Hürol FIŞILOĞLU / İlişki Pusulası |
|
Mediha KORKMAZ / Ege Üniversitesi |
|
Zehra UÇANOK / Hacettepe Üniversitesi |
Bahar BAŞTUĞ / Ankara Üniversitesi |
|
Tülin GENÇÖZ / Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
|
Falih KÖKSAL / İzmir Ekonomi Üniversitesi |
|
Doruk Uysal IRAK / Bahçeşehir Üniversitesi |
Reyhan BİLGİÇ / Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
|
Deniz GİRAY / Toros Üniversitesi |
|
Çiğdem KUDİAKİ / Çiğdem Kudiaki Bireysel ve Kur. Gel. ve Dan. |
|
Şennur TUTAREL KIŞLAK / Ankara Üniversitesi |
Ayda BÜYÜKŞAHİN SUNAL / Ankara Üniversitesi |
|
Ilgın GÖKLER DANIŞMAN / TED Üniversitesi |
|
Asiye KUMRU / Özyeğin Üniversitesi |
|
Azmi VARAN / Koç Üniversitesi |
Ayşegül DURAK BATIGÜN / Ankara Üniversites |
|
Melek GÖREGENLİ / Bağımsız Araştırmacı |
|
Murat KURT / Ondokuz Mayıs Üniversitesi |
|
Bilge YAĞMURLU / Koç Üniversitesi |
Banu CANGÖZ / Hacettepe Üniversitesi |
|
Evrim GÜLERYÜZ / Yaşar Üniversitesi |
|
Aylin KÜNTAY / Koç Üniversitesi |
|
Ünsal YETİM / Toros Üniversitesi |
Okan Cem ÇIRAKOĞLU / Başkent Üniversitesi |
|
Derya GÜNGÖR / Leuven Katolik Üniversitesi |
|
Mine MISIRLISOY / Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
|
Perin YOLAÇ / Okan Üniversitesi |
İhsan DAĞ / Hacettepe Üniversitesi |
|
Duygu GÜNGÖR / Dokuz Eylül Üniversitesi |
|
Güler OKMAN FİŞEK / Boğaziçi Üniversitesi |
|
|
|
|
Ayşen GÜRE / Ankara Üniversitesi |
|
Bengi ÖNER ÖZKAN / Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
|
|
Türk Psikoloji Yazıları hakkında genel bilgilere erişebilirsiniz.
1. Türk Psikoloji Yazıları'nın (TPY) amacı, psikolojinin farklı araştırma alanlarındaki bilimsel bilgi birikimine katkı sağlayan ilerlemeleri ortaya koymak, bilimsel psikolojideki temel ve uygulamalı çalışmalar için bir tartışma ortamı yaratmaktır.
2. TPY, psikolojinin tüm alt alanlarında yapılan çalışmaları kapsar. TPY’de görgül araştırma makaleleri, gözden geçirme/derleme çalışmaları, test/ ölçek geliştirme veya uyarlamayı içeren psikometrik çalışmalar, mektup/tartışma ve kitap tanıtımı yayınlanır. TPY, disiplinlerarası yaklaşımların benimsendiği çalışmalara da açıktır.
3. TPY, altı ayda bir, iki sayı/yıl/cilt olarak yayımlanır. Yılda en az bir(1) özel sayının yayımlanması da derginin hedeflerinden biridir.
4. TPY’ye gönderilen tüm çalışmalar, Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği’ne uygun olarak gerçekleştirilmiş olmalıdır. (bakınız: https://www.psikolog.org.tr/tr/files/folder/etik-yonetmeligi-x389.pdf ).
5. TPY’ye gönderilen yazılar başka bir yerde yayınlanmış veya yayınlanma/ değerlendirme sürecinde olmamalıdır.
6. Yazıların dergiye gönderilme işlemleri internet üzerinden yapılmalıdır ve dergi veritabanına yüklenmelidir.
7.Yazılar sisteme yüklemeden önce intihal kontrol programlarıyla (Ör: Ithenticate) taranmalı, intihal raporu yazı ile birlikte sisteme yüklenmelidir.
8. Yazıların değerlendirilmesi en geç dört ay içinde sonuçlandırılır. Değerlendirme süreci üç aşamadan oluşmaktadır.
i) Yazının yayın kurulu tarafından ön-değerlendirmesi: TPY yazım ve yayın kurallarına uygunluk ile içerik ön değerlendirmesi yapılır. Ölçütlere uygun yazılar hakemlere gönderilir.
ii) Yazının hakemler tarafından değerlendirilmesi: Yazılar değerlendirilmek üzere en az iki hakeme gönderilir. Gerekli hallerde 3. hakeme başvurulur.
iii) Değerlendirme sonucunun yazar(lar)a bildirilmesi: Kabul edilen yazılar, basım sürecine girmeden önce yazar(lar) tarafından şu şekilde düzenlenir. Kapak sayfasında makalenin başlığı, yazar(lar)ın ad(lar)ı, unvanları, kurum bilgileri, adres bilgileri, e-posta eklenmelidir. Değişiklik istenerek kabul edilen yazıların, bu bildirimin yazara iletilmesinden sonra en geç 3 hafta içerisinde dergiye yeniden gönderilmesi gerekmektedir. Zamanında düzeltmeleri yapılarak gönderilmeyen yazıların işlemleri askıya alınır.
9.Yayımlanması kabul edilmeyen yazılar geri verilmez, yazıların değerlendirme raporları yazar(lar) a gönderilir.
10.Yayına kabul edilen yazıların yayın hakkı, “Telif Hakkı Devir Formu” ile TPY’ye devredilir.
11.TPY'de yayınlanan yazılar için herhangi bir ücret ödenmez.
12.Yayınlanan her araştırmanın verilerinin 5 yıl süre ile araştırmacı tarafından saklanması zorunludur. Yayın politikamız gereğince zaman zaman bazı yazıların verileri ve analiz programları yazarlarından istenebilecektir.
Türk Psikoloji Yazıları (TPY) Yazım ve Yayın Esasları
TPY’ye gönderilecek yazıların aşağıdaki esaslara göre hazırlanmış olması gerekmektedir:
1. TPY’nın yayım dili Türkçedir. Yazılarda Türk Dil Kurumunun yazım kılavuzu örnek alınmalı, yabancı sözcükler yerine olabildiğince Türkçe sözcükler kullanılmalıdır. Yabancı sözcüklerin ve kısaltmaların Türkçe karşılıkları, ilk kullanıldıkları yerde yabancı dildeki karşılığı parantez içinde verilmelidir.
2. Yazılar, A4 sayfa boyutlarında, kenar boşlukları 2,5 cm. bırakılarak, çift aralıklı, 12 punto Times New Roman ile düz metin olarak düzenlenmelidir. Yazıların taslaklarında MS Office Word programı “yazım denetimi” dışında “hiçbir otomatik metin düzenleme özelliği” kullanılmamalıdır.
Görgül araştırma yazıları, en fazla 7000, gözden geçirme/derleme yazıları en fazla 10.000 ve editöre mektup, kitap, mektup yazıları için 1000 kelime uzunluğunda olmalıdır. Başlık sayfası, Türkçe ve İngilizce özet, kaynakça, ek ve tablolar belirtilen kelime sayısına dahil değildir.
3. Tüm yazılar Amerikan Psikologlar Birliği (APA)’nin "Publication Manual of American Psychological Association” (2009) 6. baskısında belirtilen yazım ilkelerine uygun olmalıdır.
4. TPY’ye gönderilen test/ ölçek, güvenirlik, geçerlik ya da uyarlama çalışmaları için ‘Güngör, D. (2016). Psikolojide ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanması kılavuzu. Türk Psikoloji Yazıları, 19(38); 104-112.’ esas alınmalıdır.
5. Yazılar, başlık sayfası, özet (Türkçe-İngilizce), anahtar kelimeler, ana metin, kaynaklar, ekler, tablolar, şekiller bölümlerini içermelidir. Bu bölümlerin içerik ve formatı şöyledir;
Özet ve anahtar kelimeler: Türkçe ve İngilizce kısa özet, ‘Özet/Abstaract’ başlığı altında 250 kelimeyi geçmemelidir. Türkçe ve İngilizce özetlerin altında, ‘Anahtar Kelimeler/keywords' başlığı kullanılarak 5 (beş) adet anahtar kelime verilmelidir. Türkçe ve İngilizce özetin her biri yeni bir sayfadan başlamalıdır.
Ayrıca yazılar, İngilizce kısa başlık, 1500-2000 kelime aralığında giriş, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerini içeren genişletilmiş İngilizce uzun özet (extended summary) olarak hazırlanmalıdır. İngilizce uzun özet taslak yazının en son bölümünde yer almalıdır. İngilizce uzun özeti olmayan yazılar değerlendirme sürecine alınmaz.
Başlık sayfası: En fazla 10-12 kelimeden oluşan makale başlığı ve kısa başlıktan (kelimeler arasındaki boşluklar ile beraber en fazla 50 karakter) oluşur.
Ana metin: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Görgül makalelerde metin, sırasıyla giriş, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinden oluşmalıdır. Gözden geçirme yazılarında, konunun kapsamını sunan bir giriş bölümü ve bir tartışma bölümü yer almalıdır. Kısa başlık her sayfanın sağ köşesinde, yanında sayfa numarası olacak şekilde tekrarlanmalıdır. Makalenin ana metni, makalenin başlığıyla başlamalı, "Giriş" alt başlığı yazılmadan metin hazırlanmalıdır.
Giriş bölümü; ele alınan konunun literatürdeki yaklaşım ve bulgularıyla, araştırmanın amacını içermelidir.
Yöntem bölümü; örneklem, etik kurul onayı, veri toplama araçları, işlem vb. başlıkları içermelidir.
Bulgular; araştırmanın denence ve sorularını test etmek üzere kullanılan istatistiksel analizleri içermelidir. Kullanılan analiz tekniğine uygun ve gerekli istatistiksel değerler metin içinde ya da tablo(lar)da sunulmalıdır.
Tartışma bölümü, araştırma bulgularının literatür ışığında açıklanmasını, tartışılmasını içermelidir.
Kaynaklar: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Metin içinde belirtilen tüm kaynaklar ‘Kaynaklar' listesi içinde yer almalıdır. Kaynaklar, alfabetik sıra ile verilmeli, birden fazla yazarlı Türkçe ve yabancı kaynaklar için son yazarın soyadından önce ‘&' işareti kullanılmalıdır. Kaynakların yazım kuralları APA 6.0 yazım ilkelerine uygun olmalı ve dikkatlice kontrol edilmelidir.
Metin içinde kaynaklara atıfta bulunurken yazarların soyadları ve yayın tarihi kullanılır. Örnekler:
Savaş (1985) ...
Savaş'a (1985) göre ...
File ve Smith (1992) ...
File ve Smith'e (1992) göre ...
Martin, Sheldon ve Yaffee (1994)...
Yazar sayısı 3 ile 5 arasında ise, metin içinde geçtiği yerde yukarıda olduğu gibi verilir, yazar sayısı 6 veya daha fazla ise metin içinde ilk geçtiği yerden itibaren Smith ve arkadaşları (1980) olarak verilmelidir.
Cümle sonunda birden fazla esere atıfta bulunuluyor ise kaynaklar parantez içinde alfabetik sıra ile verilmelidir.
... (Doğan, 1987; Kleft ve Dobson, 1990; Smith ve ark., 1980; Winson, George ve Zeng, 1986).
Ekler: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Araştırmada kullanılan ölçekler gibi ek bilgileri içerir.
Tablolar ve şekiller; Yeni bir sayfadan başlamalıdır ve her bir tablo ayrı bir sayfada verilmelidir. Yazının en sonunda (İngilizce uzun özetten önce) verilmelidir. Tablo ve şekillerin toplam sayısı 5 -7 arasında olmalı, APA 6.0 formatına uygun olarak Word’da düzenlenmeli, boşluk, tab, otomatik düzenleme kullanılmamalıdır. Denklemler “Equation Editor Versions of Word” ile yazılmalıdır. Tablo numarası ve başlığı tablonun üstünde kelimelerin baş harfleri büyük olarak düzenlenmelidir. Tablolarda ondalık sayılar verilirken, ‘.’ dan sonra iki basamak yazılmalıdır (örn., 3.25, 12.68 gibi)
Şekil başlıkları ve şekiller: Yeni bir sayfadan başlamalıdır. Şekil numarası ve başlıkları kelimelerin baş harfleri büyük olarak aynı sayfada alt alta verilmelidir. Şekillerin her biri ise ayrı sayfalarda verilmelidir. Ayrıca yazarlara, dizgi sırasında grafiklerde ortaya çıkabilecek bozulmaları önlemek için grafiği yeniden çizebilmek amacıyla grafik verilerini Excel dosyasında ayrı olarak göndermeleri önerilir. Ancak bu tür tabloların metin içinde yer alacak diğer tablolarla karışmasını önleyecek şekilde açıklamalar yer almalıdır. Özel baskı gerektiren şekil ve fotoğrafların masrafı yazardan alınır.
6. Yazar(lar),test materyalleri, fotoğraf, grafik ve şekiller, deneylerde kullanılan uyaranlarda dahil olmak üzere, telif hakları gerektiren durumlarda telif hakları gerekli izinleri TPY yayın yönetmenlerine iletmelidir. Telif hakları bilinmeyen sözkonusu materyaller, TPY yayım ilkeleri gereğince yayımlanmaz.
7. Yazılarda ifade edilen düşüncelerden öncelikle yazarları sorumludur.
8. TPY'de yayınlanan yazılardan ancak kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Yazının içeriğinde olabilecek çarpıtmalardan alıntıyı yapan ve yayımlayan kişi ya da kuruluşlar yasalar karşısında sorumludur. TPY’de yayımlanmak üzere gönderilen her türlü çalışmanın (görgül, gözden geçirme, ölçek uyarlama-geliştirme, editöre mektup, vaka çalışması, meta-analiz) akademik yazım ihlali içermemesi gerekmektedir (bakınız:. Aşırma (intihal) ya da farklı türden bir akademik yazım ihlali içeren çalışmalar değerlendirme aşamasında tespit edildiği takdirde değerlendirmeden çıkartılır ve TPY’de yayımlanmaz. Bu durum, çalışma TPY’de yayımlandıktan sonra tespit edilirse ilgili çalışma TPY’nin basılı olduğu dizinlerden çıkartılır. Akademik yayın ihlalinin saptandığı çalışmanın yazar(lar)ı hakkında gerekli yaptırımların uygulanması konusunda ilgili yasal süreç başlatılır.
9. Anonim değerlendirme ilkesi gereği, yazının hiçbir bölümünde yazar(lar)ın kimliğini açık edecek (yazarın adı, kurumu vb.) bir bilgi bulunmamalıdır. Yazar(lar)ın kimlik ve iletişim bilgileri, çalışmaya emeği geçen kişilere teşekkür notları ve varsa çalışmayı destekleyen kurum ve kuruluşlara ilişkin bilgiler, yazıyı veritabanına yükleme sürecinde yazar tarafından sisteme ayrıca girilecektir.
100. Yıl Mah. Fethiye Sk. Sefa Apt. 5/1 Çankaya/Ankara
0 (312) 425 67 65
0 (312) 418 15 50
0 (312) 417 40 59
psikolog.org.tr
bilgi@psikolog.org.tr
Genel Merkez
Türk Psikologlar Derneği
Resmî Web Sitesi
© 2023 Genel Merkez - Türk Psikologlar Derneği
Tüm hakları saklıdır, İçerik izinsiz kopyalanamaz ve kullanılamaz.
Çerez politikası: Hiç bir kullanıcı verisi kaydedilmemektedir.