ANA SAYFA     İLETİŞİM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
DENVER II GELİŞİMSEL TARAMA TESTİ
Paylaş 

 

 DENVER II GELİŞİMSEL TARAMA TESTİ

SERTİFİKA KURSU

EĞİTİM GELİŞİMSEL ÇOCUK NÖROLOJİSİ DERNEĞİ İLE İŞ BİRLİĞİ İÇERİSİNDE YAPILMAKTA OLUP, EĞİTİMİN PATENTİ GELİŞİMSEL ÇOCUK NÖROLOJİSİ DERNEĞİ’NE AİTTİR!!!

DENVER II TESTİ SERTİFİKA KURSU- İSTANBUL TÜRK PSİKOLOGLAR DERNEĞİ

TARİH: Eğitim tek günlüktür. 2 Nisan  2017   (09:00-17:00) arası 


KAYIT FORMU*

İSİM: 
MESLEK:
E-POSTA:
ADRES:

EĞİTİM YERİ: TPD İSTANBUL ŞUBE – 2 Nisan  2017
BANKA DEKONT NO-TARİHİ:


KURS ÜCRETİ:
 750 TL.  ( Denver II Uygulama Kitabı, 100 lük uygulama formu, Uygulama çantası dahildir) 
KONTENJAN:
 20 KİŞİ

VERİLECEK BELGE: SERTİFİKA

KURS YERİ: TÜRK PSİKOLOGLAR DERNEĞİ İSTANBUL ŞUBESİ

                  HALASKARGAZİ CAD. MÜRÜVVET APT. NO:165 KAT:2 D:2 ŞİŞLİ- İSTANBUL 

                       (şişli etfal otobüs durağı yanı - keske pastanesi üstü)

TEL: 0212 251 66 61-62  / 0554 892 59 68

**EĞİTİME KESİN KAYIT İÇİN: ÖNCE TÜRK PSİKOLOGLAR DERNEĞİ’NE TELEFONLA KAYIT YAPTIRILIP, AŞAĞIDAKİ HESABA 100 TL  KAPARO YATIRILDIKTAN SONRA KAYIT FORMU’NUN  betul@gcn.org.tr ADRESİNE GÖNERİLMESİ GEREKMEKTEDİR. 

Banka: Türkiye İş Bankası, Hesap No: 4209-838361 
IBAN No: TR050006400000142090838361 
ALICI: GELİŞİMSEL ÇOCUK NÖROLOJİSİ DERNEĞİ



PROGRAM:
9:00-9:15 Açılış
9:15-10:15 Denver II Testi Maddeleri
Kahve Arası
10:30-11:30 Denver Uygulama Filmi
11:30-12:00 Uygulama Örneği
Öğle Yemeği
13:00-16:00 Çocuklarla Uygulamalar
16:00- 16:30 Gelişimsel Gecikme ve Denver II Testi
16:30- 17:00 Tartışma ve Kapanış


Denver II, 0-6 yaş çocuklarının gelişimsel değerlendirilmesinde kullanılan bir tarama testidir. Denver Gelişimsel Tarama Testi adı ile ilk kez 1967 yılında Frankenburg ve Dodds tarafından yayınlanmış, dünyada 50'den fazla ülkede standardize edilerek uygulamaya konmuştur.

1980 yılında Türk çocuklarına Ankara standardizasyonu Prof Dr Kalbiye Yalaz ve Prof Dr Shirley Epir (Hacettepe Tıp Fakültesi) tarafından yapılarak kullanıma sunulmuştur. Frankenburg ve Dodds tarafından 1990 yılında yeniden gözden geçirilerek özellikle dil alanında eklenen yeni maddeleri ve farklı puanlama sistemiyle geliştirilmiş, Denver II adı ile yayınlanmıştır. Denver II 1996 yılında Prof.Dr.Kalbiye Yalaz ve Prof.Dr.Banu Anlar'ın Ankara standardizasyonu ve eğitim programı yeniden ülke çapında kullanıma sunulmuştur.. Denver II'nin 2008 yılında Türkiye'de yeniden gözden geçirilmesi, Prof.Dr. Kalbiye YALAZ, Prof.Dr. Banu ANLAR ve Aile Sağlığı Uzmanı Birgül BAYOĞLU tarafından yapılmıştır.

DENVER II sağlıklı görünümdeki çocuklarda olası gelişimsel sorunları saptamak amacı ile kullanılır.

Üç temel alanda değerlidir:

a) Sağlıklı gözüken çocukları olası sorunları yönünden taraması,

b) Gelişimsel gerilik olduğundan kuşkulanılan işlevleri nesnel şekilde saptama olanağı vermesi,

c) Riskli bebekleri (örneğin doğum öncesi sorunlar, düşük doğum ağırlıklı ya da erken doğmuş, çoğul gebelikler, ailede gelişimsel sorunu olanlar, yardımcı üreme teknikleri ile doğan bebekler v.b.) izlemede kullanılabilmesi.

Ayrıca; Kısa süreli bir eğitimden sonra öğrenilebilmesi her çocukta 5- 15 dakikalık bir sürede tamamlanabilmesi hekimler başta olmak üzere psikolog, gelişim uzmanı, sosyal çalışmacı ve test eğitimini alan, sağlık ve eğitimle ilgili her meslek gruplarınca uygulanabilmesi, kapsadığı KİŞİSEL-SOSYAL, İNCE MOTOR, DİL ve KABA MOTOR alanlarda çocuğun kendi yaş grubundaki diğer çocuklarla karşılaştırılarak hangi yüzdelik diliminde olduğunu göstermesi açısından diğer birçok gelişimsel tarama testine göre daha kolay uygulanma özelliği taşımaktadır.

Denver II Testi sahada şu üç alanda kullanılmaktadır:

1- Klinik değerlendirme: Herhangi bir belirti göstermeyen sağlıklı çocuklarda ya da bazı belirtilerinden kuşkulanılan 0-6 yaş grubu çocuklarda tarama testi olarak kullanılmalıdır. Testin belirli aralıklarla (örneğin yılda bir) uygulanması gereklidir. Ayrıca anne-babaya çocuk gelişimi konusunda bilgi ve öneri verebilmek için uygun bir ortam oluşturur.

2- Özel Eğitim: Gelişimsel sorunu konusunda tanı almış ve özel eğitime başlatılan çocukların ilk değerlendirmeleri ve aralıklı olarak tekrarlanarak eğitim programının olumlu ya da olumsuz etkilerinin izlenmesine yardımcı olur.

3- Okul Öncesi Kurumları: Okulöncesi eğitim kurumuna başlayan çocuğun beceri düzeyinin ve gelişiminin belirlenmesi ve olası bir sorunda doktora/hastaneye yönlendirme amaçlı kullanılabilir. Aileye bilgi vermek ve çocuğun eğitim programını oluşturmakta yararlı olur.

 

 

 

 

 

 

 

 



Eklenme tarihi : 22.06.2016




 
Üye Girişi
Kullanıcı Adı
 
Şifre
 
Beni Hatırla
 
 
 

 

 

 
 
 
 
 
 
Kitaplarımız
 
 
Bağlantılar
Türk Psikoloji Dergisi
 
Türk Psikoloji Yazıları
 
Türk Psikoloji Bülteni
Türk Psikologlar Derneği © 2012. All rights reserved.
powered by sinaps iletisim