ANA SAYFA     İLETİŞİM

YAYINLARIMIZ  >  Kitaplar

Kişilik Bozuklukları için Bilişsel Terapi: Şema Odaklı Bir Yaklaşım
Özet

Kişilik bozuklukları, terapistlerin karşılaştığı en dirençli klinik sorunlar arasında yer almakta ve özel kliniklere başvuran hastaların çoğunda belirgin olarak görülmektedir. Bu kitap sınırda, narsisistik, çekingen, bağımlı, obsesif-kompulsif, pasif-agresif ve histrionik kişilik bozukluklarını içeren karakterolojik hastaları tedavi etmek amacıyla Jeffrey Young tarafından geliştirilen bütünleştirici bir yaklaşım olan şema odaklı terapiyi ele almaktadır. Şema odaklı tedavi teknikleri aynı zamanda depresyonun, kaygı bozukluklarının ve madde kötüye kullanımının yinelenmesini (nüksetmesini) önlemede ve fiziksel ve psikolojik istismarın, yeme bozukluklarının ve kronik ağrının tedavisinde de kullanılmaktadır.

Doktor Young’ın modeli, bilişsel davranışçı terapi yaklaşımını, Gestalt, nesne ilişkileri ve psikanalitik yaklaşımlarla bütünleştiren öncü bir yaklaşımdır. Model, terapötik ilişkiye, duygulanım deneyimine ve erken dönem yaşantıların ele alınmasına daha fazla vurgu yaparak geleneksel bilişsel davranışçı terapi yaklaşımını genişletmektedir. Bu üçüncü baskı şema odaklı terapinin rasyonelini, kuramını ve uygulamaya yönelik tekniklerini ortaya koymasının yanı sıra, genişletilmiş bir vaka örneğine Young Şema Ölçeği’nin gözden geçirilmiş sürümlerine (Uzun Form-İkinci Sürüm), Danışan Rehberine ve şema listelerine yer vermektedir.

Yazar Jeffrey E. Young
Yayıncı Klinik Psikoloji Araştırmaları Derneği (KPA)
ISBN 9786056887604
Dil Türkçe
Sayfa 96
Basım Yılı 13 11 2018
Fiyat 20,00 TL
Üye ve Öğrenci Fiyatı* 20,00 TL

* İndirimli fiyattan yararlanmak için mail ekine öğrenci ve ya üye kartınızın taranmış halini eklemeniz gerekmektedir.

Üye Girişi
Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla

Kitaplarımız

Bağlantılar
Türk Psikoloji Dergisi

Türk Psikoloji Yazıları

Türk Psikoloji Bülteni
Türk Psikologlar Derneği © 2012. All rights reserved.